Reklama

Niedziela na Podbeskidziu

Szkolenie pełne pląsów

Niedziela bielsko-żywiecka 7/2015, str. 5

[ TEMATY ]

szkolenie

warsztaty

warsztaty

MR

Warsztaty „Dawida” to także sporo ruchu

Warsztaty „Dawida” to także sporo ruchu

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Chmury sztucznego dymu, dynamiczna muzyka oraz masa ruchu i tańca – tak wyglądały „Warsztaty Dawida”, które 2 lutego w Szkole Podstawowej w Mnichu poprowadził Bartłomiej Pokładnik, wodzirej i katecheta w jednej osobie. Ich celem było zapoznanie się nauczycieli i wychowawców z szerokim wachlarzem zabaw i układów choreograficznych, które można wykorzystać zarówno przy prowadzeniu lekcji, jak i w trakcie organizacji szkolnych balów.

– Jeśli katecheta chce być atrakcyjny powinien być jak kucharz, piekarz, akrobata. Musi być aktywny na wielu frontach, a nie tylko kojarzyć się z modlitwą. Dlatego jego aktywność może się np. ujawnić przy organizacji i przy prowadzeniu szkolnych zabaw tanecznych – wyjaśnia Pokładnik.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Zanim uczestnicy warsztatów wzięli udział w praktycznej części kursu, liznęli trochę teorii. Na tym etapie dowiedzieli się m.in. o plusach i minusach zastosowania na lekcji układów tanecznych. Pokładnik mówił, że mocno rozbudzają one emocje, integrują grupę, aktywizują nieśmiałych uczniów i pomagają w lepszym przyswojeniu podanych treści. Wśród elementów mało pożądanych prelegent wymienił nadpobudliwość ruchową uczestników, która jest następstwem ich stymulacji wywołanej zakończoną właśnie zabawą.

Po tej analizie uczestnicy warsztatów wzięli udział w zajęciach zabawowo-tanecznych. W ich trakcie uczyli się nowych form aktywizacyjnych, w których ruch, gimnastyka i choreografia odgrywają kluczową rolę. Na sali gimnastycznej przez bite dwie godziny Pokładnik prezentował szereg propozycji skierowanych do odbiorców w różnym wieku i o różnej sprawności ruchowej. – Moi podopieczni to osoby niepełnosprawne intelektualnie, autystyczne, bądź cierpiące na schizofrenię. W ich przypadku lepiej sprawdzają się takie aktywizujące formy prowadzenia zajęć niż każde inne. Dlatego też tu jestem – mówi Anna Górny z Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczo-Rewalidacyjnych w Cieszynie.

Reklama

Dla uczestników warsztatów Pokładnik przygotował płytę ze swoimi aranżacjami wykorzystanych w programie szkoleniowym utworów oraz wykaz i opis zabaw integracyjnych, których spis znalazł się na stronie internetowej Szkoły Podstawowej w Mnichu w zakładce „Katecheta” (www.sp.mnich.pedagogika.net).

– Jak jest dobrze zorganizowana zabawa to nikt nie boi się ośmieszenia. Bale, które prowadzi Bartłomiej Pokładnik wszystkich integrują, a ponadto uczą prawdziwej zabawy. Dzięki nim chłopcy nie mają problemów z zaproszeniem dziewczyn do tańca. Stają się przez to bardziej obyci i towarzyscy. Taniec jest formą rozładowywania negatywnych emocji i dobrze się dzieje, że można go odpowiednio wypromować – mówi Aleksandra Paszanda, dyrektor SP w Mnichu.

Jak zapowiada Anna Ficoń, metodyk katechetów pracujących na Śląsku Cieszyńskim, w niedalekiej przyszłości podobne warsztaty odbędą się również w żywieckiej części naszej diecezji.

2015-02-12 13:23

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Warsztaty rodzinne "Na tropach archeologii Afryki"

CZYTAJ DALEJ

Trudne ciąże. Jak Kościół pomaga kobietom?

2024-05-21 13:09

[ TEMATY ]

Caritas

fundacja

ciąża

samotna mama

Adobe Stock

Kościół oferuje stałe wsparcie dla kobiet w kryzysie. Jest to pomoc materialna, medyczna, psychologiczna, rozwojowa, prawna, czy duszpasterska. W instytucjach powstałych z inspiracji chrześcijańskiej każda kobieta, która nie planowała ciąży i waha się przed dokonaniem aborcji, czy kobieta w trudnej ciąży, matka dziecka niepełnosprawnego czy jej rodzina, otrzyma potrzebne wsparcie.

Trudne ciąże

CZYTAJ DALEJ

Katecheci przeciwko zmianom zasad organizacji religii w szkołach

2024-05-21 16:42

[ TEMATY ]

katecheta

Bożena Sztajner/Niedziela

Nauczyciele ze Stowarzyszenia Katechetów Świeckich krytykują propozycję MEN zmian w zasadach organizacji lekcji religii w szkołach. Według nich spowodują one utratę pracy przez część katechetów. Opowiadają się za natomiast za wprowadzeniem obowiązkowych dla uczniów lekcji religii lub etyki.

Pod koniec kwietnia do konsultacji publicznych trafił projekt nowelizacji rozporządzenia ministra edukacji w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach. Zaproponowano w nim uelastycznienie możliwość organizacji nauki religii i etyki. Łatwiej niż dotychczas będzie można tworzyć grupy dzieci z różnych roczników i oddziałów klasowych.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję