Reklama

Niedziela na Podbeskidziu

Relikwie św. ojca Pio pielgrzymowały w diecezji

Niedziela bielsko-żywiecka 10/2016, str. 1

[ TEMATY ]

O. Pio

Monika Jaworska

Msza św. przy relikwiach św. Ojca Pio w Wiśle-Głębcach

Msza św. przy relikwiach św. Ojca Pio w Wiśle-Głębcach

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Możecie czuć się uprzywilejowani, ponieważ te relikwie są po raz drugi na ziemi polskiej dzięki inspiracji ks. Jarosława Cieleckiego – mówił do wiernych ks. Paolo Cecere z Włoch, który w lutym gościł w trzech parafiach naszej diecezji: św. Elżbiety w Cieszynie, Znalezienia Krzyża Świętego w Wiśle-Głębcach i Zesłania Ducha Świętego w Lalikach, przywożąc relikwie św. Ojca Pio: bandaż z krwią, rękawicę, którą nosił na stygmacie dłoni, i habit.

Ks. Cecere w swoim świadectwie wspominał, że najpierw nawrócił się jego ojciec – ateista, dzięki łasce spowiedzi u Ojca Pio. Potem on sam nawrócił się po spotkaniu z Ojcem Pio. Stygmatyk przepowiedział mu, że zostanie kapłanem i tak się też stało. Ks. Cecere poznał bliżej Ojca Pio, widział cierpienie zakonnika. – Broniłem Ojca Pio, znałem go i wiedziałem, że to święty człowiek – wspomniał dziś 83-letni ks. Paolo, mający za sobą 59 lat kapłaństwa. – W Roku Miłosierdzia św. Pio chce nam zostawić takie przesłanie: żebyśmy odkryli radość i spokój w sakramencie pokuty, i żeby nasza wiara wzrastała. Ojciec Pio spowiadał się prawie codziennie, bo tylko w ten sposób mógł się przybliżać do Pana Boga i znosić z pokorą cierpienia. Był też człowiekiem modlitwy, w cierpieniu niósł krzyż i był miłosierny, umiał kochać. Możemy go w tym naśladować – podkreślał ks. Cecere.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

17 lutego relikwie gościły w Wiśle. Administrator parafii w Wiśle-Głębcach ks. Mieczysław Piela zaznaczył, że otrzymał propozycję czuwania przy relikwiach w jego parafii i zgodził się na to. – Byłem dwa razy w San Giovanni Rotondo i mogę potwierdzić, że św. Ojciec Pio to osoba niezwykła na nasze czasy, także dla Polaków. A ks. Paolo, który głosi w parafiach świadectwo, był człowiekiem, który osobiście wzrastał u boku świętego. Relikwie, które tutaj gościły, z pewnością są elementem umocnienia naszej wiary, zwłaszcza w Wielkim Poście – podsumowuje ks. Piela.

Relikwie rozpoczęły pielgrzymkę 3 lutego br. w Pietrelcinie. Ks. Jarosław i ks. Paolo przewozili je z Włoch przez Niemcy do Polski, gdzie ostatnim punktem wizyty była parafia w Lalikach. – Przywiozłem relikwie do was z miłości, bo wiozę wam tę miłość, której uczyli i o której mówili święci – powiedział w Lalikach inicjator czuwań przy relikwiach ks. Jarosław Cielecki, żegnając się z wiernymi. Relikwie powróciły do Włoch, do Mediolanu, 19 lutego. Kolejna taka pielgrzymka po Polsce, w tym po naszej diecezji, planowana jest na jesień br.

2016-03-03 10:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Eucharystia i pokuta

[ TEMATY ]

O. Pio

rekolekcje wielkopostne

Archiwum ks. Krzysztofa Hojzera

Maryja często prosiła o pokutę, żeby Pan Bóg mógł przezwyciężyć zło, cierpienie człowieka, to co nas przerasta - mówi ks. Krzysztof Hojzer

Maryja często prosiła o pokutę, żeby Pan Bóg mógł przezwyciężyć zło, cierpienie człowieka, to co nas przerasta - mówi ks. Krzysztof Hojzer

W parafii św. Alberta 9-11 marca odbyły się rekolekcje wielkopostne Diecezjalnej Grupy Modlitewnej św. Ojca Pio.

Każdy dzień rekolekcji rozpoczynał Różaniec, po którym była sprawowana Msza św., a po niej wieczór modlitw połączony z wielkopostną nauką. W tym roku dotyczyła ona wielkiej tajemnicy, jaką jest Eucharystia, co wpisywało się w program duszpasterski w Kościele w Polsce.

CZYTAJ DALEJ

Św. Joanna d´Arc

[ TEMATY ]

Joanna d'Arc

pl.wikipedia.org

Drodzy bracia i siostry,
Chciałbym wam dzisiaj opowiedzieć o Joannie d´Arc, młodej świętej, żyjącej u schyłku Średniowiecza, która zmarła w wieku 19 lat w 1431 roku. Ta młoda francuska święta, cytowana wielokrotnie przez Katechizm Kościoła Katolickiego, jest szczególnie bliska św. Katarzynie ze Sieny, patronce Włoch i Europy, o której mówiłem w jednej z niedawnych katechez. Są to bowiem dwie młode kobiety pochodzące z ludu, świeckie i dziewice konsekrowane; dwie mistyczki zaangażowane nie w klasztorze, lecz pośród najbardziej dramatycznych wydarzeń Kościoła i świata swoich czasów. Są to być może najbardziej charakterystyczne postacie owych „kobiet mężnych”, które pod koniec średniowiecza niosły nieustraszenie wielkie światło Ewangelii w złożonych wydarzeniach dziejów. Moglibyśmy je porównać do świętych kobiet, które pozostały na Kalwarii, blisko ukrzyżowanego Jezusa i Maryi, Jego Matki, podczas gdy apostołowie uciekli, a sam Piotr trzykrotnie się Go zaparł. Kościół w owym czasie przeżywał głęboki, niemal 40-letni kryzys Wielkiej Schizmy Zachodniej. Kiedy w 1380 roku umierała Katarzyna ze Sieny, mamy papieża i jednego antypapieża. Natomiast kiedy w 1412 urodziła się Joanna, byli jeden papież i dwaj antypapieże. Obok tego rozdarcia w łonie Kościoła toczyły się też ciągłe bratobójcze wojny między chrześcijańskimi narodami Europy, z których najbardziej dramatyczną była niekończąca się Wojna Stulenia między Francją a Anglią.
Joanna d´Arc nie umiała czytań ani pisać. Można jednak poznać głębiej jej duszę dzięki dwóm źródłom o niezwykłej wartości historycznej: protokołom z dwóch dotyczących jej Procesów. Pierwszy zbiór „Proces potępiający” (PCon) zawiera opis długich i licznych przesłuchań Joanny z ostatnich miesięcy jej życia ( luty-marzec 1431) i przytacza słowa świętej. Drugi - Proces Unieważnienia Potępienia, czyli "rehabilitacji" (PNul) zawiera zeznania około 120 naocznych świadków wszystkich okresów jej życia (por. Procès de Condamnation de Jeanne d´Arc, 3 vol. i Procès en Nullité de la Condamnation de Jeanne d´Arc, 5 vol., wyd. Klincksieck, Paris l960-1989).
Joanna urodziła się w Domremy - małej wiosce na pograniczu Francji i Lotaryngii. Jej rodzice byli zamożnymi chłopami. Wszyscy znali ich jako wspaniałych chrześcijan. Otrzymała od nich dobre wychowanie religijne, z wyraźnym wpływem duchowości Imienia Jezus, nauczanej przez św. Bernardyna ze Sieny i szerzonej w Europie przez franciszkanów. Z Imieniem Jezus zawsze łączone jest Imię Maryi i w ten sposób na podłożu pobożności ludowej duchowość Joanny stała się głęboko chrystocentryczna i maryjna. Od dzieciństwa, w dramatycznym kontekście wojny okazuje ona wielką miłość i współczucie dla najuboższych, chorych i wszystkich cierpiących.
Z jej własnych słów dowiadujemy się, że życie religijne Joanny dojrzewa jako doświadczenie mistyczne, począwszy od 13. roku życia (PCon, I, p. 47-48). Dzięki "głosowi" św. Michała Archanioła Joanna czuje się wezwana przez Boga, by wzmóc swe życie chrześcijańskie i aby zaangażować się osobiście w wyzwolenie swojego ludu. Jej natychmiastową odpowiedzią, jej „tak” jest ślub dziewictwa wraz z nowym zaangażowaniem w życie sakramentalne i modlitwę: codzienny udział we Mszy św., częsta spowiedź i Komunia św., długie chwile cichej modlitwy prze Krucyfiksem lub obrazem Matki Bożej. Współczucie i zaangażowanie młodej francuskiej wieśniaczki w obliczu cierpienia jej ludu stały się jeszcze intensywniejsze ze względu na jej mistyczny związek z Bogiem. Jednym z najbardziej oryginalnych aspektów świętości tej młodej dziewczyny jest właśnie owa więź między doświadczeniem mistycznym a misją polityczną. Po latach życia ukrytego i dojrzewania wewnętrznego nastąpiły krótkie, lecz intensywne dwulecie jej życia publicznego: rok działania i rok męki.
Na początku roku 1429 Joanna rozpoczęła swoje dzieło wyzwolenia. Liczne świadectwa ukazują nam tę młodą, zaledwie 17-letnią kobietę jako osobę bardzo mocną i zdecydowaną, zdolną do przekonania ludzi niepewnych i zniechęconych. Przezwyciężywszy wszystkie przeszkody spotyka następcę tronu francuskiego, przyszłego króla Karola VII, który w Poitiers poddaje ją badaniom przeprowadzanym przez niektórych teologów Uniwersytetu. Ich ocena jest pozytywna: nie dostrzegają w niej nic złego, lecz jedynie dobrą chrześcijankę.
22 marca 1429 Joanna dyktuje ważny list do króla Anglii i jego ludzi, oblegających Orlean (tamże, s. 221-22). Proponuje w nim prawdziwy, sprawiedliwy pokój między dwoma narodami chrześcijańskimi, w świetle imion Jezusa i Maryi, ale jej propozycja zostaje odrzucona i Joanna musi angażować się w walkę o wyzwolenie miasta, co nastąpiło 8 maja. Innym kulminacyjnym momentem jej działań politycznych jest koronacja Karola VII w Reims 17 lipca 1429 r. Przez cały rok Joanna żyje między żołnierzami, pełniąc wśród nich prawdziwą misję ewangelizacyjną. Istnieje wiele ich świadectw o jej dobroci, męstwie i niezwykłej czystości. Wszyscy, łącznie z nią samą, mówią o niej „la pulzella” - czyli dziewica.

Męka Joanny zaczęła się 23 maja 1430, gdy jako jeniec wpada w ręce swych wrogów. 23 grudnia zostaje przewieziona pod strażą do miasta Rouen. To tam odbywa się długi i dramatyczny Proces Potępienia, rozpoczęty w lutym 1431 r. a zakończony 30 maja skazaniem na stos. Był to proces wielki i uroczysty, któremu przewodniczyli dwaj sędziowie kościelni: biskup Pierre Cauchon i inkwizytor Jean le Maistre. W rzeczywistości kierowała nim całkowicie duża grupa teologów słynnego Uniwersytetu w Paryżu, którzy uczestniczyli w nim jako asesorzy.

Podziel się cytatem

CZYTAJ DALEJ

Jezus uzdrowił człowieka z uschłą ręką w szabat, ponieważ go miłował

2024-05-31 09:40

[ TEMATY ]

rozważania

O. prof. Zdzisław Kijas

Jezus uzdrowił człowieka z uschłą ręką w szabat, ponieważ go miłował. Nic nie było ważniejszego, nawet świętość szabatu temu nie przeszkodziła, by uczynić coś wyjątkowo ważnego dla kogoś, kto był w wielkiej potrzebie.

Słowa Ewangelii według Świętego Mateusza

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję