Reklama

Kościół

Spotkanie Rady Administracyjnej Fundacji Jana Pawła II w Rzymie

[ TEMATY ]

rada

Włodzimierz Rędzioch

Msza przy grobie św. Jana Pawła II

Msza przy grobie św. Jana Pawła II

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

We wtorek 30 stycznia o godz. 8.45 przy grobie św. Jana Pawła II odprawiono uroczystą Mszę św. Przewodniczył jej ks. abp Marek Jędraszewski a koncelebrowali kardynałowie Stanisław Dziwisz i Stanisław Ryłko, abp Jozef Kowalczyk, ks. prał. Paweł Ptasznik, ks. Jan Strzałka, ks. Eric Orzech, o. Krzysztof Wieliczko oraz kilkunastu innych kapłanów. Ta poranna Eucharystia rozpoczęła spotkanie Rady Administracyjnej Fundacji Jana Pawła II w Rzymie. Natomiast wśród wiernych uczestniczączych w Mszy św. byli świeccy członkowie Rady: Wojciech Halarewicz, Henryk Sala, Henryk Rogowski i Ryszard Krzyżanowski.

Powołana do życie przez samego Papieża w czwartym roku jego pontyfikatu miała za cel promować różnorodne inicjatywy o charakterze edukacyjnym, naukowym, kulturalnym, religijnym oraz charytatywnym związane z jego pontyfikatem. Pierwszą misją Fundacji stało się zbieranie dokumentacji i rozpowszechnianie magisterium Jana Pawła II – zajmuje się tym przede wszystkim Ośrodek Dokumentacji i Studium Pontyfikatu z imponującą biblioteką i Muzeum. Natomiast drugim, ważnym polem działania Fundacji jest – zgodnie z życzeniem Jana Pawła II – formowanie intelektualnych elit Europy Wschodniej – Fundacja przyznaje stypendia dla studentów dawnych państw komunistycznych umożliwiając im w ten sposób studia na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim i Papieskim Uniwersytecie im. Jana Pawła II w Krakowie.

Ponieważ zgodnie ze statutami Fundacją ma kierować Arcybiskup Metropolita Krakowa, od zeszłego roku na jej czele stoi abp Marek Jędraszewski i to on już po raz drugi uczestniczył w corocznym spotkaniu Rady Administracyjnej Fundacji, której z kolei przewodniczy kard. Stanisław Ryłko. Spotkanie odbyło się w dniach 30-31 stycznia w Rzymie w Domu Polskim przy via Cassia a brali w nim udział również pozostali członkowie Rady. W czasie pierwszego dnia obrad podsumowano całoroczną działalność Fundacji, natomiast dzień drugi był poświęcony planom na kolejny rok.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2018-02-01 12:05

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Rada DIAK

[ TEMATY ]

biskup

seminarium

Akcja Katolicka

podsumowanie

rada

diecezja zielonogórsko ‑ gorzowska

Archiwum autora

Uczestnicy spotkania w Paradyżu

Uczestnicy spotkania w Paradyżu

Mszą św. dziękczynną w paradyskiej świątyni celebrowanej przez ks. kan. Zbigniewa Samociaka – Asystenta Akcji Katolickiej Diecezji Zielonogórsko – Gorzowskiej 20 października rozpoczęto spotkanie Rady Diecezjalnego Instytutu Akcji Katolickiej, zamykające działalność pracy Stowarzyszenia w kadencji 2014-2018.

Członkowie Rady DIAK zebrani na zwyczajnym posiedzeniu sprawozdawczo – wyborczym w Wyższym Seminarium Duchownym w Gościkowie – Paradyżu podsumowali wydarzenia mijającej kadencji w wymiarze: parafialnym, diecezjalnym i krajowym. Za najważniejsze uznano przeprowadzenie przez najbardziej trudny okres Zespołu Szkół Katolickich w Zielonej Górze i utworzenie z niej największej placówki katolickiej w diecezji, znaczne rozszerzenie podejmowanych rekolekcji formacyjnych, prowadzonych konkursów, przeglądów i zawodów oraz wydanie Śpiewnika Pieśni Patriotycznej jako daru AK dla Niepodległej. AK szeroko włączyła się w krajową inicjatywę „Różaniec do granic”, ogólnopolską promocję życia nienarodzonego „Żyjesz bo Twoi Rodzice Cię kochali” oraz uroczystości ogłoszenia św. Jana Pawła II patronem AK w Polsce. Poprzez uruchomienie strony na Facebooku, DIAK podjęła też wyzwanie nowej formy komunikowania się i ewangelizacji. Podczas Rady przyjęto sprawozdania: finansowe oraz z działalności DIAK z kadencji 2014-2018. Na wniosek Komisji Rewizyjnej Rada udzieliła ustępującemu Zarządowi absolutorium. Prezes DIAK w latach 2007-2018 Urszula Furtak, pełniąca od roku 2016 również funkcję Prezesa Akcji Katolickiej w Polsce, odstąpiła od kandydowania na kolejną kadencję. W przeprowadzonych wyborach Rada DIAK wyłoniła trzech kandydatów na prezesa DIAK: Ryszarda Furtaka, Stanisława Walnera i Marka Witkowskiego. Ostatecznego mianowania prezesa dokona dekretem Biskup Diecezjalny. Rada DIAK wybrała także sześciu pozostałych członków Zarządu: Urszulę Furtak, Zbigniewa Gawła, Jana Greczycho, Krystynę Koszylowską, Andrzeja Stankowiaka i Danutę Tchórzewską oraz pięcioosobową Komisję Rewizyjną. Delegatem Akcji Katolickiej Diecezji Zielonogórsko - Gorzowskiej do Rady Krajowego Instytutu wybrano Marka Witkowskiego. Z pasterskim błogosławieństwem JE Biskupa Diecezjalnego Tadeusza Lityńskiego, który odwiedził zebranych, rozpoczęto kolejną kadencję apostolskiej działalności Stowarzyszenia, wyznaczoną na lata 2018-2022.

CZYTAJ DALEJ

Trudny patron

O tym, że św. Zygmunt jest trudnym patronem, wiedzą najlepiej kaznodzieje, którzy głoszą kazania ku jego czci. Jak bowiem stawiać za wzór - co przecież jest naturalne w przypadku świętych - człowieka, ogarniętego tak wielką żądzą władzy, że dla jej realizacji nie zawahał się zabić własnego syna? Niektórzy pomijają ten fakt milczeniem, przywołując za to chrześcijańskie cnoty króla Burgundów, których był przykładem. Inni koncentrują się na męczeńskiej śmierci, nie wspominając, że rozkaz królewski stał się przyczyną śmierci młodego Sigeryka.

Lęk o władzę

CZYTAJ DALEJ

#PodcastUmajony (odcinek 3.): Sama tego chciała

2024-05-02 20:32

[ TEMATY ]

Ks. Tomasz Podlewski

#PodcastUmajony

Mat.prasowy

Dlaczego Maryja jest Królową Polski? Kto to w ogóle wymyślił? Co to właściwie oznacza dla współczesnych Polaków i czy faktycznie jest to sprawa wyłącznie religijna? Zapraszamy na trzeci odcinek „Podcastu umajonego”, w którym ks. Tomasz Podlewski przybliża fascynujące początki królowania Maryi w naszej Ojczyźnie.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję