Reklama

Kultura

Zaproszenie: 8. Festiwalu Chrześcijańskie Granie

Festiwal Nowości – tak w skrócie można podsumować program zbliżającego się 8. Festiwalu Chrześcijańskie Granie. Po ubiegłorocznym debiucie na Arenie Ursynów, organizatorzy przygotowali Festiwal pozwalający wykorzystać potencjał tej warszawskiej hali.

[ TEMATY ]

festiwal

muzyka

Arch.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Najlepsze nowości muzyki chrześcijańskiej na jednej scenie- tak w skrócie można zaprezentować tegoroczny Festiwal Chrześcijańskie Granie, jaki odbędzie się 25 listopada na Arenie Ursynów. – Ostatni rok był bardzo udany, jeśli chodzi o nowe płyty i single- mówi Arkadiusz Skwarek, dyrektor zarządzający Festiwalu- Nasz Festiwal to niepowtarzalna okazja, by zaprezentować tak wiele z nich w jednym miejscu.

Nowości królować będą już od początku Festiwalu. Po Mszy św. o godz. 14.00, której przewodniczyć będzie bp Rafał Markowski, odbędzie się konkurs „Debiuty”. – Po raz pierwszy Debiutanci wystąpią na głównym Festiwalu- cieszy się Arkadiusz Skwarek- Nie będzie to jednak zwykły przegląd twórczości nowych zespołów, lecz rywalizacja o zwycięstwo i nagrodę. To swego rodzaju element talent show, który, jak zauważyliśmy, jest lubiany przez naszą publiczność- dodaje.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Po rywalizacji debiutantów na scenie zaprezentuje się zespół StronaB, który przypomni singiel „Nieśpiesznie” (Premierę 2017), a także wykona nowe, niepublikowane dotąd utwory.

Potem na scenie przy ul. Pileckiego 122 zagości zespół Kanaan. Grupa Kuby Kornackiego zagra piosenki z, wydanej wiosną, autorskiej płyty „Trzy Sny”. To właśnie ta płyta okazała się Premierą 2018 r.

Reklama

„Trzy sny” to krążek, który jest „trochę książką, trochę płytą z muzyką, a trochę nagraniem spektaklu. Piosenki tworzące album to opowieści, niejednokrotnie z suspensem, które przenoszą słuchacza w świat najskrytszych marzeń i pragnień.”- tak lider zespołu opisuje płytę dla www.ChrzescijanskieGranie.pl.

Kolejnym z zaproszonych wykonawców będzie ks. Andrzej Daniewicz, lider zespołu „la Pallotina”, który zaprezentuje utwory z najnowszej płyty pt. „Miłość nad Wisłą”. „Bogactwem grupy są „słowa, które nie wymagają słów”. W „Miłości nad Wisłą” mówią one o uzdrowieniu i uwolnieniu wewnętrznym; opisują i zwiastują stan bliskości z Chrystusem ubogim i czystym”- czytamy w recenzji portalu Chrześcijańskie Granie.

W finale Festiwalu Chrześcijańskie Granie wystąpi Heres/ Wyrwani z Niewoli, czyli jedna z najpopularniejszych formacji ostatnich lat. „Jacek i Piotr, obaj z Podlasia, wiedli życie odpowiednie dla ludzi z marginesu społecznego. Aż do dnia, w którym się nawrócili. Dziś ich świadectwo jest chętnie przyjmowane przez młodych ludzi przebywających w więzieniach i zakładach poprawczych, ale są także zapraszani do szkół i na otwarte koncerty, gdzie opowiadają o swoim nawróceniu. Wszystko to okraszone jest hip-hopem i rapem z nieodłącznym elementem, jakim jest charyzmatyczny głos Jacka- tak recenzuje grupę Michał Guzek, pomysłodawca Festiwalu Chrześcijańskie Granie.

Reklama

Oprócz nowości na tegorocznym Festiwalu nie zabraknie atrakcji, które sprawdziły się rok temu: Strefy Powołaniowej i Strefy Dla Singli, a także Strefy Dziecięcej. „Mamy konkretne owoce tych stref z poprzedniego roku: dwóch seminarzystów, dwóch kandydatów, którzy zastanawiają się nad wyborem kapłaństwa, oraz co najmniej jedną parę, która poznała się u nas- zdradza Michał Guzek.

Bilety na Festiwal można nabyć w wybranych parafiach, czy na portalu eventim.pl Dla grup 10-osobowych jest przewidziana zniżka, a bilety grupowe można zarezerwować pod nr. 511 716 481. Więcej informacji na www.festiwal.chrzesciajnskiegranie.pl.

BILETY:

39 zł. (trybuny) / 59 zł. (płyta) do 30 października

49 zł (trybuny) / 69 zł. (płyta) od 1 listopada do 26 listopada

Dla katechetów, księży i grup powyżej 10 osób przygotowaliśmy specjalną ofertę biletową w promocyjnych cenach 30 zł. (trybuny) / 40 zł. (płyta):

1) Bilety grupowe można zamówić poprzez maila: fundacja@rzescijanskiegranie.pl wysyłając dane grupy oraz robiąc przelew na konto: Nr konta: 46 1050 1012 1000 0090 3065 9909 (tytułem: darowizna na cele statutowe). Dla opiekunów grupy bilet jest GRATIS.

2) Bilet grupowy można kupić również bezpośrednio poprzez internet: WWW.EVENTIM.PL

Imprezą towarzyszącą festiwalowi jest Przegląd Chrześcijańskie Granie, który odbędzie się 27 października w Dobrym Miejscu. Więcej informacji można znaleźć na www.dobremiejsce.org

2018-09-28 18:16

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Jędrzejów: zespół „Mazowsze” hitem tegorocznego festiwalu organowego u cystersów

[ TEMATY ]

festiwal

Mazowsze

Archiwum „Mazowsza”

Zespół Pieśni i Tańca „Mazowsze” – ambasador Polski w świecie

Zespół Pieśni i Tańca „Mazowsze” – ambasador Polski w świecie

Zespół Ludowy Pieśni i Tańca "Mazowsze" wystąpi w sobotę 4 sierpnia z koncertem jubileuszowym w klasztorze Ojców Cystersów w Jędrzejowie. Będzie to, jak oczekują organizatorzy, największe wydarzenie w ramach XXIV Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, który odbywa się w cysterskim kościele we wszystkie soboty lipca i sierpnia.

Koncert "Mazowsze Niepodległej", podczas którego publiczności zaprezentuje się Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca „Mazowsze” pod dyrekcją Jacka Bonieckiego, wpisuje się w dwie ważne rocznice. Są nimi 800-lecie przybycia do Jędrzejowa błogosławionego Wincentego Kadłubka oraz 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości.
CZYTAJ DALEJ

Święty Antoni z Padwy

Po przedstawieniu dwa tygodnie temu postaci św. Franciszka z Asyżu chciałbym dzisiaj opowiedzieć o innym świętym, który należał do pierwszego pokolenia Braci Mniejszych: o Antonim Padewskim czy - jak go się również nazywa - Lizbońskim, nawiązując do miejsca jego urodzenia. Mowa o jednym z najpopularniejszych świętych w całym Kościele katolickim, czczonym nie tylko w Padwie, gdzie wzniesiono wspaniałą bazylikę, w której spoczywają jego doczesne szczątki, ale na całym świecie. Wierni z wielką czcią odnoszą się do jego obrazów oraz figur, przedstawiających go z lilią, symbolem jego czystości, bądź z Dzieciątkiem Jezus na ręku, upamiętniającym cudowne widzenie, o którym wspominają niektóre źródła literackie. Antoni w znaczący sposób przyczynił się do rozwoju duchowości franciszkańskiej dzięki swym wybitnym przymiotom - inteligencji, zrównoważeniu, gorliwości apostolskiej, a przede wszystkim żarliwości mistycznej. Urodził się w Lizbonie w szlacheckiej rodzinie ok. 1195 r. i na chrzcie otrzymał imię Fernando (Ferdynand). Wstąpił do kanoników zachowujących monastyczną Regułę św. Augustyna, najpierw w klasztorze św. Wincentego w Lizbonie, następnie Świętego Krzyża w Coimbrze - renomowanego ośrodka kultury Portugalii. Z zainteresowaniem i zapałem poznawał Biblię i Ojców Kościoła, zdobywając wiedzę teologiczną, którą owocnie wykorzystywał w działalności nauczycielskiej i kaznodziejskiej. W Coimbrze wydarzył się epizod, który w decydujący sposób wpłynął na jego życie: w 1220 r. wystawiono tam relikwie pierwszych pięciu misjonarzy franciszkańskich, którzy udali się do Maroka, gdzie ponieśli śmierć męczeńską. Ich historia zrodziła w młodym Ferdynandzie pragnienie naśladowania ich i postępowania drogą chrześcijańskiej doskonałości: poprosił wówczas o zgodę na opuszczenie kanoników św. Augustyna i zostanie bratem mniejszym. Jego prośba została przyjęta i pod nowym, zakonnym imieniem Antoni on również wyruszył do Maroka. Opatrzność Boża zdecydowała jednak inaczej. Z powodu choroby musiał wrócić do Włoch i w 1221 r. wziął udział w słynnej Kapitule Namiotów w Asyżu, gdzie spotkał też św. Franciszka. Następnie żył czas jakiś w całkowitym ukryciu w klasztorze w pobliżu Forli w północnych Włoszech, gdzie Pan powołał go do innej misji. Wysłany w okolicznościach zupełnie przypadkowych do wygłoszenia kazania z okazji święceń kapłańskich, pokazał, że wyposażony jest w taką wiedzę i dar wymowy, iż przełożeni przeznaczyli go do kaznodziejstwa. Tak oto rozpoczął we Włoszech i we Francji ogromnie intensywną i skuteczną działalność apostolską, by nakłonić sporą liczbę osób, które odeszły od Kościoła, do zmiany decyzji. Był też jednym z pierwszych nauczycieli teologii Braci Mniejszych, jeżeli nie wręcz pierwszym. Rozpoczął swe nauczanie w Bolonii, z błogosławieństwem Franciszka, który, w uznaniu cnót Antoniego, wystosował do niego krótki list, rozpoczynający się tymi słowami: „Podoba mi się, że nauczasz świętej teologii braci”. Antoni położył podwaliny pod teologię franciszkańską, która - uprawiana przez innych wybitnych myślicieli - miała osiągnąć swoje szczyty w postaciach Bonawentury z Bagnoregio i bł. Dunsa Szkota. Kiedy został prowincjałem Braci Mniejszych w Północnych Włoszech, nadal zajmował się kaznodziejstwem, dzieląc je ze sprawowaniem urzędu przełożonego. Gdy skończył misję prowincjała, wrócił w okolice Padwy, dokąd jeszcze kilkakrotnie się udawał. Po niespełna roku zmarł u bram tego miasta - 13 czerwca 1231 r. Padwa, która przyjęła go z miłością i czcią, złożyła mu wieczny hołd czci i pobożności. Sam papież Grzegorz IX - który wysłuchawszy jego kazania, nazwał go „Arką Testamentu” - kanonizował go w 1232 r., również w następstwie cudów, jakie dokonały się za jego wstawiennictwem. W ostatnim okresie życia Antoni zapisał dwa cykle „Kazań”, zatytułowane „Kazania niedzielne” i „Kazania na uroczystości i święta”, przeznaczone dla kaznodziejów i wykładowców teologii z Zakonu Franciszkańskiego. Komentuje w nich teksty Pisma Świętego, prezentowane przez liturgię, wykorzystując patrystyczno-średniowieczną interpretację czterech zmysłów: literackiego lub historycznego, alegorycznego lub chrystologicznego, topologicznego czy moralnego i anagogicznego, który ukierunkowuje ku życiu wiecznemu. Chodzi o teksty teologiczno-homiletyczne, będące odzwierciedleniem żywego przepowiadania, w których Antoni proponuje prawdziwą i właściwą drogę chrześcijańskiego życia. Tak wielkie jest bogactwo nauki duchowej zawartej w „Kazaniach”, że czcigodny papież Pius XII w 1946 r. ogłosił Antoniego doktorem Kościoła, nadając mu tytuł „Doctor Evangelicus”, gdyż z pism tych przebija świeżość i piękno Ewangelii; dziś jeszcze możemy czytać je z wielkim pożytkiem duchowym. W swoim nauczaniu mówi o modlitwie jako związku miłości, która popycha człowieka do słodkiej rozmowy z Panem, przynosząc niewypowiedzianą radość, która łagodnie ogarnia modlącą się duszę. Antoni przypomina nam, że modlitwa potrzebuje atmosfery ciszy, która nie ma nic wspólnego z oderwaniem się od zewnętrznego hałasu, ale jest doznaniem wewnętrznym, mającym na celu usunięcie przeszkód w skupieniu się, spowodowanych przez troski duszy. Według nauczania tego wybitnego doktora franciszkańskiego, modlitwa składa się z czterech niezbędnych postaw, które Antoni określił po łacinie jako „obsecratio”, „oratio”, „postulatio”, „gratiarum actio”. Moglibyśmy je przetłumaczyć następująco: ufne otwarcie serca na Boga, czuła rozmowa z Nim, przedstawienie naszych potrzeb, wysławianie Go i dziękczynienie. W tym nauczaniu św. Antoniego o modlitwie widzimy jeden ze szczególnych rysów teologii franciszkańskiej, którą on zapoczątkował, a mianowicie fundamentalną rolę przyznaną miłości Bożej, która wkracza w sferę uczuć, woli, serca, i będącej także źródłem, z którego wytryska poznanie duchowe, przerastające wszelkie poznanie. Pisze dalej Antoni: „Miłość jest duszą wiary, sprawia, że jest ona żywa; bez miłości wiara umiera” („Kazania na niedziele i święta II”, „Il Messaggero”, Padwa 1979, s. 37). Tylko dusza, która się modli, może dokonać postępów w życiu duchowym: oto uprzywilejowany przedmiot przepowiadania św. Antoniego. Zna on doskonale ułomności ludzkiej natury, skłonność do popadania w grzech, dlatego stale wzywa do walki ze skłonnością do chciwości, pychy, nieczystości oraz do praktykowania cnót ubóstwa i wielkoduszności, pokory i posłuszeństwa, niewinności i czystości. Na początku XIII wieku, w kontekście odrodzenia miast i rozkwitu handlu, wzrastała liczba osób nieczułych na potrzeby ubogich. Z tego też powodu Antoni wielokrotnie wzywa wiernych do myślenia o prawdziwym bogactwie, bogactwie serca, które czyni ich dobrymi i miłosiernymi, i gromadzeniu skarbów dla Nieba. „Bogacze - tak wzywa - zaprzyjaźnijcie się z ubogimi, (...) przyjmijcie ich w swoich domach: to oni, ubodzy, przyjmą was potem w wieczne mieszkanie, gdzie jest piękno pokoju, ufność w bezpieczeństwo oraz obfity spokój wiecznej sytości” (tamże, s. 29). Czyż nie widzimy, Drodzy Przyjaciele, że to nauczanie jest bardzo ważne także dziś, gdy kryzys finansowy i poważne nierówności gospodarcze zubożają wiele osób i stwarzają warunki nędzy? W encyklice „Caritas in veritate” przypominam: „Ekonomia bowiem potrzebuje etyki dla swego poprawnego funkcjonowania; nie jakiejkolwiek etyki, lecz etyki przyjaznej osobie” (n. 45). Antoni, w szkole Franciszka, stawia zawsze Chrystusa w centrum życia i myślenia, działania i kaznodziejstwa. I to jest drugi rys typowy dla franciszkańskiej teologii: chrystocentryzm. Kontempluje ona z upodobaniem i wzywa do kontemplacji tajemnic człowieczeństwa Pana, w szczególny sposób tajemnicy Narodzenia, które wywołują w nim uczucia miłości i wdzięczności dla Bożej dobroci. Również widok Ukrzyżowanego inspiruje w nim myśli o wdzięczności dla Boga i szacunku dla godności osoby ludzkiej, tak iż wszyscy, wierzący i niewierzący, mogą znaleźć w niej to znaczenie, które wzbogaca życie. Antoni pisze: „Chrystus, który jest twoim życiem, wisi przed tobą, abyś patrzył na krzyż jak w lustro. Będziesz mógł tam poznać, jak śmiertelne były twoje rany, których żadne nie uleczyłoby lekarstwo, jak tylko krew Syna Bożego. Jeśli dobrze się przyjrzysz, będziesz mógł zdać sobie sprawę, jak wielka jest twoja godność ludzka i twoja wartość (...). W żadnym innym miejscu człowiek nie może lepiej uświadomić sobie, jak wiele jest wart, jak wtedy, gdy spogląda w lustro krzyża” („Kazania na niedziele i święta III”, str. 213-214). Drodzy Przyjaciele, oby Antoni Padewski, tak bardzo czczony przez wiernych, mógł wstawiać się za całym Kościołem, a zwłaszcza za tymi, którzy poświęcają się kaznodziejstwu. Oni zaś, czerpiąc natchnienie z jego przykładu, niech troszczą się o łączenie mocnej i zdrowej nauki ze szczerą i żarliwą pobożnością i zwięzłością przekazu. W obecnym Roku Kapłańskim módlmy się, aby kapłani i diakoni pełnili pilnie tę posługę głoszenia i aktualizacji Słowa Bożego wiernym, przede wszystkim w homiliach liturgicznych. Niech będą one skutecznym przedstawieniem odwiecznego piękna Chrystusa, właśnie tak jak zalecał Antoni: „Kiedy głosisz Chrystusa, otwiera On twarde serca; gdy wzywasz Go, osładza gorzkie pokusy; gdy myślisz o Nim, rozjaśnia Twoje serce; kiedy o Nim czytasz, nasyca twój umysł” („Kazania na niedziele i święta III”, str. 59).
CZYTAJ DALEJ

Kard Ryś: w synodzie chodzi o rzeczywistą zmianę w naszym Kościele!

2025-06-13 21:32

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

ks. Paweł Kłys

- Potrzebujemy ciągle umacniać się na drodze, także drodze synodu w Kościele, odnajdywać w sobie nowe siły, przekonania, argumenty i miłość, żeby to dzieło kontynuować. W synodzie chodzi o rzeczywistą zmianę w naszym Kościele - mówił kard. Ryś podczas rozpoczęcia Święta Eucharystii.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję