Wernisaż, promocja książki i pokaz filmu fabularnego - to wszystko działo się 17 grudnia w Galerii Sztuki Regionalnego Ośrodka Kultury w Bielsku-Białej. Aż trzy nowe wystawy otwarto tego samego dnia w ROK-u. Dwie z nich były pokłosiem dziecięcej rywalizacji, jaka odbyła się w ramach zorganizowanego przez Słowaków konkursu „Vianoèna Pohl’adnica”, i polskiego: „Plastyka obrzędowa okresu Bożego Narodzenia”. Dopełnieniem zmagań najmłodszych była prezentacja najlepszych prac, jakie spłynęły na otwarty dla wszystkich konkurs malarstwa na szkle „Godne Święta”. Jak łatwo się domyślić, ich tematyka dotyczyła beskidzkich zwyczajów kolędniczych i religijnych wyobrażeń Świętej Rodziny.
Abstrahując od obrazów, wśród wystawionych eksponatów znalazły się bożonarodzeniowe szopki, gwiazdy betlejemskie, ozdoby choinkowe, rekwizyty obrzędowe oraz kartki bożonarodzeniowe.
- Na naszej wystawie nie znalazły się nagrodzone kartki, te eksponowane są dziś w Dolnym Kubinie na Słowacji. Niemniej oglądając te, które się tu znalazły, można wyobrazić sobie jak wyglądają te najlepsze i pozazdrościć naszym południowym sąsiadom pracy z dziećmi oraz ich plastycznego wyrobienia - mówił podczas wernisażu Leszek Miłoszewski, dyrektor ROK.
Niezależnie od prezentowanych prac młodych i dorosłych twórców odbyła się promocja książki „Tańce i pieśni dolańskie i laskie na Żywiecczyźnie” autorstwa Jana Gąsiorka i Marcina Pokusy, a także prezentacja filmu „Hej, godni kolędnicy, beskidzcy komedianci” zawierającego unikatowe obrzędy, jakie w okresie Bożego Narodzenia mają miejsce na Żywiecczyźnie.
Wszystkie wystawy, których wernisaż odbył się 17 grudnia, będą eksponowane w Galerii Sztuki ROK do końca stycznia 2011 r. Wstęp na nie jest bezpłatny.
Historia z długą deską, zarówno na podłodze, jak i zawieszoną między dachami, doskonale ilustruje, jak różne sytuacje mogą wywoływać w nas strach. Choć deska jest ta sama, perspektywa zmienia wszystko. Lęk staje się narzędziem, które może nas paraliżować i ograniczać nasze działania. Tak jak w życiu, gdzie nowe wyzwania mogą wydawać się przerażające, ale ich pokonanie otwiera przed nami nowe możliwości.
Przeszłość często niesie ze sobą bagaż, który może nas przytłaczać, ale warto pamiętać, że trudne doświadczenia mogą prowadzić do przemiany. Historia Jacques’a Fescha, który w celi więziennej przeżył nawrócenie i odnalazł wiarę, jest tego dowodem. Nawet w najtrudniejszych chwilach Bóg może działać, przynosząc dobro z pozornie negatywnych sytuacji.
Przed kanonizacją bł. Carlo Acutisa, zaplanowaną na 27 kwietnia w Rymie, powstał film „Chłopiec z Mediolanu”, który przedstawia przyszłego świętego oczami jego matki, nauczyciela oraz lekarza. Film opowiada o głębokiej duchowości chłopca, okazuje się również, że powszechny obraz „bożego influencera” wykracza znacznie poza powszechną wiedzę o nim.
„Święty w trampkach”, „boży influencer”, to tytuły, jakie często pojawiają się w przekazach medialnych na temat błogosławionego Carlo Acutisa. Historia chłopca, który zmarł w wieku 15 lat i został pochowany w swojej bluzie i trampkacj w Asyżu, pociąga współczesnych, jest zarazem bardziej niezwykłą i głeboka niż jego obraz zapisany w powszechnej świadomości.
Papież Franciszek dokonał prawdziwego „zamachu stanu” swoim niespodziewanym wystąpieniem - twierdzi jego lekarz. „Nie mógł mieć lepszego powrotu” - powiedział profesor Sergio Alfieri włoskiej gazecie „Il Messaggero”.
„Żywy, obecny, w dobrym nastroju: to było pocieszające widzieć 88-latka w takim stanie” - dodał szef zespołu medycznego, który leczył papieża podczas 38 dni w klinice Gemelli, podczas których dwukrotnie był bliski śmierci. „Teraz znów jest sobą, papieżem Franciszkiem; nie jest już chory, ale wraca do zdrowia. To znak, który daje nam nadzieję i pewność” - stwierdził Alfieri.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.