Kilkaset osób wyruszyło w piątek, 22 marca br., z bazyliki jasnogórskiej na trasy Ekstremalnej Drogi Krzyżowej. W tym roku wszyscy uczestnicy EDK z archidiecezji częstochowskiej rozpoczęli na Jasnej Górze, aby w ten sposób nawiązać do rozpoczynającej się już 6 kwietnia peregrynacji Kopii Ikony Jasnogórskiej.
„Tym razem nie będziemy wędrować do Maryi, ale tak jak ona za kilka tygodni wyruszy w szlak nawiedzenia po naszych parafiach, tak i my w tym roku chcemy zanieść Maryję do naszych sanktuariów i miejsc przez które tej nocy będziemy wędrować” – mówi w mszy świętej inaugurującej EDK Bp Andrzej Przybylski.
Podziel się cytatem
Tegoroczne trasy EDK prowadziły m.in. do Świętej Anny, Gidel, Truskolas, Leśniowa oraz wokół Częstochowy. Grupa pątników wraz z Bpem Andrzejem Przybylskim wędrowała do sanktuarium św. Jana Marii Vianne’a w Mzykach. Podstawową intencją tej Ekstremalnej Drogi Krzyżowej była modlitwa o świętość kapłanów i o nowe powołania kapłańskie i zakonne. „Do nawrócenia kapłanów potrzeba więcej modlitwy i pokuty niż komentarzy, opinii, dyskusji czy jakiś teoretycznych projektów” – stwierdził Bp Andrzej.
Dla wielu jest znakiem cierpienia. Dla chrześcijan jest znakiem zbawienia i Chrystusowego zwycięstwa. Ale Krzyż ze swej natury niesie ze sobą dobro. Czy można czynić dobro, stając wobec cierpienia, odrzucenia i pogardy? Tak. Przykład takiego dobra dał nam św. Brat Albert – Adam Chmielowski. Malarz. Powstaniec. Zakonnik. Święty. Był dobry jak chleb, którym karmili się bezdomni.
Nadchodzący rok szkolny przyniesie w polskiej edukacji szereg istotnych zmian. Ministerstwo Edukacji Narodowej pod kierownictwem Barbary Nowackiej przygotowało m.in. nową podstawę programową dla wybranych przedmiotów, wprowadziło nowe przedmioty i zreorganizowało kalendarz roku szkolnego.
Choć zmiany - w założeniu - mają na celu unowocześnienie i uatrakcyjnienie nauki, nie brakuje pytań i wątpliwości ze strony dyrektorów, nauczycieli oraz rodziców czy zamiast uporządkowanego planu będziemy mieć bałagan, opóźnienia i nieprzemyślane zmiany, które szczególnie uderzą w nauczycieli historii, religii/tyki i samych uczniów. Przyjrzyjmy się ośmiu kluczowym zmianom i ich potencjalnym konsekwencjom.
Nadchodzący rok szkolny przyniesie w polskiej edukacji szereg istotnych zmian. Ministerstwo Edukacji Narodowej pod kierownictwem Barbary Nowackiej przygotowało m.in. nową podstawę programową dla wybranych przedmiotów, wprowadziło nowe przedmioty i zreorganizowało kalendarz roku szkolnego.
Choć zmiany - w założeniu - mają na celu unowocześnienie i uatrakcyjnienie nauki, nie brakuje pytań i wątpliwości ze strony dyrektorów, nauczycieli oraz rodziców czy zamiast uporządkowanego planu będziemy mieć bałagan, opóźnienia i nieprzemyślane zmiany, które szczególnie uderzą w nauczycieli historii, religii/tyki i samych uczniów. Przyjrzyjmy się ośmiu kluczowym zmianom i ich potencjalnym konsekwencjom.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.