Ruch Światło-Życie tradycyjnie przygotował szeroki pakiet zimowych rekolekcji. Od pewnego czasu propozycje przestały się ograniczać tylko do młodzieży – z oferty korzystają też dorośli, a nawet całe rodziny. W programie wszystkich rekolekcji są codzienna Eucharystia, wspólne modlitwy (m.in. Liturgią Godzin) oraz spotkania w małych grupach animatorskich.
KAMUZO
Miejsce: Rokitno
Termin: 22-31 stycznia
Koszt: 360 zł (w tym 100 zł zaliczki)
Zapisy:www.kamuzo.net Informacje:zapisy.kamuzo@gmail.com Moderator: ks. Łukasz Parniewski
Kurs Animatorów Muzycznych Oazy to propozycja dla osób posługujących muzycznie w Kościele lub chcących włączyć się w taką posługę. Uczestnikami mogą być oazowicze, członkowie scholi, chórów, zespołów itp. od 15. roku życia. KAMUZO zapewnia m.in.: zajęcia z podstaw muzyki, ćwiczenie dykcji i emisji głosu, naukę gry na gitarze na różnych poziomach (dla chętnych), zdobycie wiedzy o zasadach prowadzenia śpiewu podczas różnego rodzaju rekolekcji czy też pracy na parafii oraz o zasadach posługiwania śpiewem podczas liturgii.
Miejsce: Rokitno
Termin: 29-31 stycznia
Koszt: 150 zł (dzieci od 3 do 12 lat zniżka 50%)
Zapisy:www.kamuzo.net Informacje:zapisy.kamuzo@gmail.com Moderator: ks. Łukasz Parniewski
Oaza Rekolekcyjna Animatorów Muzycznych to oferta dla osób dorosłych i całych rodzin, które nie mają możliwości uczestniczenia w dłuższych rekolekcjach i jest przeznaczona dla osób, które chcą włączyć się w posługę diakonii muzycznej. Celem rekolekcji jest pogłębienie formacji liturgicznej i muzycznej. W programie m.in.: nauka nowych śpiewów, zapoznanie z dokumentami Kościoła o muzyce liturgicznej i szkoła melodii Liturgii Godzin.
KODAL
Miejsce: Żary-Kunice
Termin: 16-24 stycznia
Koszt: 320 zł (w tym 50 zł zaliczki)
Zapisy:www.ddl.org.pl Informacje:www.ddl.org.pl Moderator: ks. Tomasz Sałatka
Kurs Oazowy Dla Animatorów Liturgii jest przeznaczony dla ludzi, którzy chcą bardziej poznać i ukochać liturgię, a także posługiwać w jej przestrzeni w swoich parafiach, na rekolekcjach itp. KODAL jest skierowany do lektorów, prezesów grup ministranckich, ministrantów ze szkoły średniej oraz oazowiczów po II stopniu ONŻ, którzy będą przygotowywani do funkcji ceremoniarza i animatora liturgii w parafii. Dziewczyny również są zaproszone – dla nich jest realizowana szkoła komentatorki, precentorki, służby ładu i darów.
ORAE
Reklama
Miejsce: Paradyż
Termin: 28 stycznia – 1 lutego
Koszt: 180 zł (w tym 50 zł zaliczki)
Zapisy:www.dde.zgora.pl Informacje:lzolubak@gmail.com Moderator: ks. Łukasz Żołubak
Oaza Rekolekcyjna Animatorów Ewangelizacji to rekolekcje, które mają doprowadzić uczestników do osobowego kontaktu w wierze z Chrystusem oraz wzbudzić w nich pragnienie zbliżenia innych do Chrystusa przez ofiarną służbę na rzecz ewangelizacji. Zadaniem szczególnym jest przygotowanie do ewangelizacji indywidualnej oraz do prowadzenia grup postewangelizacyjnych. Rekolekcje są przeznaczone dla osób po I stopniu ONŻ.
OE
I turnus Miejsce: Paradyż
Termin: 17-22 stycznia
Koszt: 170 zł (w tym 50 zł zaliczki)
Zapisy:www.dde.zgora.pl Informacje:lzolubak@gmail.com Moderator: ks. Przemysław Janicki
II turnus Miejsce: Paradyż
Termin: 28 stycznia – 1 lutego
Koszt: 180 zł (w tym 50 zł zaliczki)
Zapisy:www.dde.zgora.pl Informacje:lzolubak@gmail.com Moderator: ks. Paweł Grzesiak
Oaza Ewangelizacji to rekolekcje przeżyciowe skierowane do młodzieży z kl. II, III gimnazjum i kl. I szkoły ponadgimnazjalnej, która pragnie uczestniczyć w Oazie Nowego Życia I stopnia; do osób, które pragną rozpocząć formację oazową; do kończących formację w grupach Oazy Nowej Drogi; do szukających swojego miejsca w Kościele; do kandydatów do bierzmowania. Celem rekolekcji jest doprowadzenie do religijnego przebudzenia przez osobiste spotkanie z Chrystusem i przyjęcie Go przez wiarę w Duchu Świętym.
Trzy dni trwały rekolekcje z Dorotą Seweryn, świadkiem życia sługi Bożego ks. Franciszka Blachnickiego. Diecezjalna Diakonia Formacji Diakonii zaprosiła w dn. 16-18 lutego na spotkania pt. „Ks. Franciszek Blachnicki – Sługa Niepokalanej”
W Domu Parafialnym Ojców Salezjanów przy Moście Grunwaldzkim było zimno, zebrani siedzieli w płaszczach, ale atmosfera była ciepła, serdeczna, opowieści pani Doroty przerywane wybuchami śmiechu. Była Eucharystia i Godzina świadectw – ważny punkt w formacyjnych spotkaniach oazowiczów, ale poza rekolekcyjną modlitwą główny nurt wypełniał strumień świadectwa pani Seweryn. Znała ks. Blachnickiego od 16. roku życia, jej opowieści, to opowieść świadka narodzin świętości i rodzenia się Ruchu Światło- Życie. Przypomniała spotkania z kard. Karolem Wojtyłą w Krościenku. Wojtyła cenił ks. Blachnickiego, lubił go odwiedzać, uważał go za swego duchowego przyjaciela – mówiła pani Dorota. Dużo rozmawiali, Ruch Oazowy rodził się właściwie pod jego czujnym okiem. Życie jest pustynią. Jeżeli wędrowiec na pustyni spotka oazę, ta go uratuje, jeżeli nie, może zginąć. I wy jesteście taką oazą i każdy z was jest oazą. Życzę wam, aby tych oaz było jak najwięcej, aby Polska zaludniła się oazami – przytoczyła słowa, które przed laty kard. Wojtyła wygłosił do Oazy.
Św. Jan Nepomucen urodził się w Pomuku (Nepomuku) koło Pragi.
Jako młody człowiek odznaczał się wielką pobożnością i religijnością.
Pierwsze zapiski o drodze powołania kapłańskiego Jana pochodzą z
roku 1370, w których figuruje jako kleryk, zatrudniony na stanowisku
notariusza w kurii biskupiej w Pradze. W 1380 r. z rąk abp. Jana
Jenzensteina otrzymał święcenia kapłańskie i probostwo przy kościele
św. Galla w Pradze. Z biegiem lat św. Jan wspinał się po stopniach
i godnościach kościelnych, aż w 1390 r. został mianowany wikariuszem
generalnym przy arcybiskupie Janie. Lata życia kapłańskiego św. Jana
przypadły na burzliwy okres panowania w Czechach Wacława IV Luksemburczyka.
Król Wacław słynął z hulaszczego stylu życia i jawnej niechęci do
Rzymu. Pragnieniem króla było zawładnąć dobrami kościelnymi i mianować
nowego biskupa. Na drodze jednak stanęła mu lojalność i posłuszeństwo
św. Jana Nepomucena.
Pod koniec swego życia pełnił funkcję spowiednika królowej
Zofii na dworze czeskim. Zazdrosny król bezskutecznie usiłował wydobyć
od Świętego szczegóły jej spowiedzi. Zachowującego milczenie kapłana
ukarał śmiercią. Zginął on śmiercią męczeńską z rąk króla Wacława
IV Luksemburczyka w 1393 r. Po bestialskich torturach, w których
król osobiście brał udział, na pół żywego męczennika zrzucono z mostu
Karola IV do rzeki Wełtawy. Ciało znaleziono dopiero po kilku dniach
i pochowano w kościele w pobliżu rzeki. Spoczywa ono w katedrze św.
Wita w bardzo bogatym grobowcu po prawej stronie ołtarza głównego.
Kulisy i motyw śmierci Świętego przez wiele lat nie był znany, jednak
historyk Tomasz Ebendorfer około 1450 r. pisze, że bezpośrednią przyczyną
śmierci było dochowanie przez Jana tajemnicy spowiedzi. Dzień jego
święta obchodzono zawsze 16 maja. Tylko w Polsce, w diecezji katowickiej
i opolskiej obowiązuje wspomnienie 21 maja, gdyż 16 maja przypada
św. Andrzeja Boboli. Jest bardzo ciekawą kwestią to, że kult św.
Jana Nepomucena bardzo szybko rozprzestrzenił się na całą praktycznie
Europę.
W wieku XVII kult jego rozpowszechnił się daleko poza
granice Pragi i Czech. Oficjalny jednak proces rozpoczęto dopiero
z polecenia cesarza Józefa II w roku 1710. Papież Innocenty XII potwierdził
oddawany mu powszechnie tytuł błogosławionego. Zatwierdził także
teksty liturgiczne do Mszału i Brewiarza: na Czechy, Austrię, Niemcy,
Polskę i Litwę. W kilka lat potem w roku 1729 papież Benedykt XIII
zaliczył go uroczyście w poczet świętych.
Postać św. Jana Nepomucena jest w Polsce dobrze znana.
Kult tego Świętego należy do najpospolitszych. Znajduje się w naszej
Ojczyźnie ponad kilkaset jego figur, które można spotkać na polnych
drogach, we wsiach i miastach. Często jest ukazywany w sutannie,
komży, czasem w pelerynie z gronostajowego futra i birecie na głowie.
Najczęściej spotykanym atrybutem św. Jana Nepomucena jest krzyż odpustowy
na godzinę śmierci, przyciskany do piersi jedną ręką, podczas gdy
druga trzyma gałązkę palmową lub książkę, niekiedy zamkniętą na kłódkę.
Ikonografia przedstawia go zawsze w stroju kapłańskim, z palmą męczeńską
w ręku i z palcem na ustach na znak milczenia. Również w licznych
kościołach znajdują się obrazy św. Jana przedstawiające go w podobnych
ujęciach. Jest on patronem spowiedników i powodzian, opiekunem ludzi
biednych, strażnikiem tajemnicy pocztowej.
W Polsce kult św. Jana Nepomucena należy do najpospolitszych.
Ponad kilkaset jego figur można spotkać na drogach polnych. Są one
pamiątkami po dziś dzień, dawniej bardzo żywego, dziś już jednak
zanikającego kultu św. Jana Nepomucena.
Nie ma kościoła ani dawnej kaplicy, by Święty nie miał
swojego ołtarza, figury, obrazu, feretronu, sztandaru. Był czczony
też jako patron mostów i orędownik chroniący od powodzi. W Polsce
jest on popularny jako męczennik sakramentu pokuty, jako patron dobrej
sławy i szczerej spowiedzi.
Nie milczcie! Zwrócicie się swoich parlamentarzystów – apelują francuscy biskupi, mobilizując wiernych do sprzeciwu wobec legalizacji eutanazji i wspomaganego samobójstwa. Parlament ma podjąć decyzję w tej sprawie 27 maja.
Biskupi przypominają, że forsowana przez prezydenta Macrona ustawa to jedno z najbardziej liberalnych rozwiązań na świecie. Kompletnie zmienia podejście społeczeństwa w kwestii solidarności względem osób chorych i starszych. Francja staje wobec zagrożenia eugeniką społeczną. Nowe rozporządzenia „mogą wywrzeć cichą, lecz realną presję na osoby starsze, chore lub niepełnosprawne. Samo istnienie takiej możliwości może wywołać u pacjentów toksyczne poczucie winy, poczucie, że są ciężarem” – czytamy w dokumencie episkopatu.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.