Reklama

Patriotyzm w modzie

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Trzej polscy szczypiorniści z reprezentacji narodowej, która zakwalifikowała się do igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro i od kilku tygodni znowu jest na topie, promują kampanię „Poczuj dumę”. Karol Bielecki, Sławomir Szmal i Kamil Syprzak są ambasadorami akcji zorganizowanej przez wrocławską firmę Surge Polonia, która produkuje odzież patriotyczną. – Celem kampanii jest promowanie patriotyzmu, polskiej historii i pamięci o ludziach i wydarzeniach, z których możemy być dumni – mówi Mateusz Nawrocki, specjalista PR z firmy Surge Polonia. – Piłkarze ręczni godnie nas reprezentują, a jednocześnie pokazują, jak ważne w dążeniu do celu są wytrwałość i ambicja. Dlatego zaprosiliśmy ich do naszej kampanii.

Reklama

O patriotyzmie można mówić na różne sposoby. Surge Polonia wybrała przekaz trochę nietypowy. Wizerunki naszych szczypiornistów z napisem: „Poczuj Dumę” umieszczono na 140 billboardach, które trafiły do 9 miast w Polsce. Akcja jest obecna również w Internecie, gdzie znajdziemy fotografie z sesji zdjęciowej, w której uczestniczyli sportowcy, oraz rozmowy, w których mówią czym dla nich są patriotyzm i poczucie narodowej dumy. – Patriotyzm oznacza ambicję, pasję, wiarę w siebie i poczucie wspólnoty – twierdzi Sławomir Szmal. – Przez udział w akcji chciałbym przekazać młodym ludziom swoje doświadczenia i zachęcić ich do wytrwałości i pracy – mówi z kolei Kamil Syprzak i dodaje: – Wiem, że taki impuls jest bardzo ważny. Pozwala wykorzystać i rozwijać talent.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Nie są to jedynie słowa, Syprzak spotkał się bowiem z drużyną szczypiornistek z wrocławskiego klubu piłki ręcznej UKS „Handball 28”, przeprowadził z nimi trening i rozmawiał także o patriotyzmie.

Termin akcji – kwiecień i maj – nie jest przypadkowy. W kwietniu obchodziliśmy 1050. rocznicę Chrztu Polski. Na początku maja przypadają Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej oraz święto Konstytucji 3 maja. W akcję „Poczuj Dumę” może się włączyć każdy, np. przez umieszczenie na Instagramie zdjęć inspirowanych hasłem kampanii. W kolejnych miesiącach akcja będzie kontynuowana. Warto śledzić kolejne odsłony w Internecie.

Surge Polonia jest firmą z misją. Produkuje odzież patriotyczną, a jej nazwa (Powstań, Polsko) pochodzi od zawołania, które było umieszczone na sztandarze 1. Samodzielnej Brygady Spadochronowej dowodzonej przez gen. Stanisława Sosabowskiego. Na dzień założenia firmy wybrano specjalną datę – 11 listopada 2011 r. W działalność Surge Polonia wpisana jest edukacja – zwracanie uwagi odbiorców na polską historię, tę dawną i tę współczesną. Taki przekaz niosą umieszczane na odzieży wizerunki, prowadzony w Internecie blog historyczny oraz kampanie medialne, takie jak „Poczuj Dumę”. – To jedyna w swoim rodzaju kampania społeczno-edukacyjna – mówi Mateusz Nawrocki. – Organizujemy ją po to, by pokazać, że patriotyzm to postawa, która buduje wewnętrznie, daje dużo pozytywnych impulsów do działania i tworzy mocne więzi między ludźmi.

2016-04-27 08:50

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Czy jesteśmy gotowi przyznać, że jesteśmy nieużyteczni?

2025-09-30 07:06

[ TEMATY ]

rozważania

O. prof. Zdzisław Kijas

Damian Burdzań

Druga kwestia poruszona przez Jezusa dotyczy służby. Każe nam mówić: Słudzy nieużyteczni jesteśmy; wykonaliśmy to, co powinniśmy wykonać. Czy są to rzeczywiście nasze słowa? Czy jesteśmy gotowi przyznać, że jesteśmy nieużyteczni?

Apostołowie prosili Pana: «Dodaj nam wiary». Pan rzekł: «Gdybyście mieli wiarę jak ziarnko gorczycy, powiedzielibyście tej morwie: „Wyrwij się z korzeniem i przesadź się w morze”, a byłaby wam posłuszna. Kto z was, mając sługę, który orze lub pasie, powie mu, gdy on wróci z pola: „Pójdź zaraz i siądź do stołu”? Czy nie powie mu raczej: „Przygotuj mi wieczerzę, przepasz się i usługuj mi, aż zjem i napiję się, a potem ty będziesz jadł i pił”? Czy okazuje wdzięczność słudze za to, że wykonał to, co mu polecono? Tak i wy, gdy uczynicie wszystko, co wam polecono, mówcie: „Słudzy nieużyteczni jesteśmy; wykonaliśmy to, co powinniśmy wykonać”».
CZYTAJ DALEJ

Niezbędnik Katolika miej zawsze pod ręką

Do wersji od lat istniejącej w naszej przestrzeni internetowej Niezbędnika Katolika, która każdego miesiąca inspiruje do modlitwy miliony katolików, dołączamy wersję papierową. Każdego miesiąca będziemy przygotowywać niewielki i poręczny modlitewnik, który dotrze do Państwa rąk razem z naszym tygodnikiem w ostatnią niedzielę każdego miesiąca. Dostępna jest również wersja PDF naszego Niezbędnika!

CZYTAJ DALEJ

Konkurs Chopinowski/ Podczas wieczornej sesji w niedzielę wystąpi trzech Polaków

2025-10-05 14:46

[ TEMATY ]

konkurs

Carmen Gonzáles Fraile/The Morgan

Podczas niedzielnej wieczornej sesji przesłuchań I etapu Konkursu Chopinowskiego melomani będą mogli m.in. usłyszeć występy aż trzech Polaków - Adama Kałduńskiego, Antoniego Kłeczka oraz Mateusza Krzyżowskiego. We wtorek wieczorem dowiemy się, kto zakwalifikował się do II etapu.

Wieczorną sesję przesłuchań I etapu Konkurusu Chopinowskiego, która rozpocznie się o godz. 17, otworzy Xiaoyu Hu z Chin. Urodził się 22 kwietnia 2005 r. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku pięciu lat. Jako dziewięciolatek został przyjęty do klasy Xiangyu Mao w szkole muzycznej przy Konserwatorium w Szanghaju. Dziś jest studentem Mishy Namirovskiego w Centralnym Konserwatorium Muzycznym w Pekinie. Mimo młodego wieku ma na koncie I nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Shenzhen oraz I nagrodę w XV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Irmlera. Występował z orkiestrą Filharmonii w Qingdao oraz na takich scenach, jak Shenzhen Concert Hall czy Bechstein Concert Hall. Na przestrzeni lat pochwał i wsparcia udzielili mu m.in. Angela Hewitt, Matti Raekallio, Jörg Demus, Yukio Yokoyama i Robert Shannon.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję