Reklama

Aspekty

Spotkanie Komisji Koordynacyjnej

W Domu Biskupim w Zielonej Górze 21 kwietnia odbyło się pierwsze spotkanie Komisji Koordynacyjnej Synodu Diecezjalnego. Jego celem było ustalenie składu personalnego poszczególnych synodalnych Komisji tematycznych oraz omówienie prac Synodu na najbliższe miesiące

Niedziela zielonogórsko-gorzowska 18/2018, str. IV

[ TEMATY ]

synod

komisja

Zielona Góra

Karolina Krasowska

Celem spotkania było ustalenie składu personalnego poszczególnych synodalnych Komisji tematycznych

Celem spotkania było ustalenie składu personalnego poszczególnych synodalnych Komisji tematycznych

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Spotkaniu w Domu Biskupim przewodniczył bp Tadeusz Lityński. – Komisje tematyczne, które zostały powołane, wymagają składu osobowego niezbędnego do rzetelnej pracy i opracowania od strony merytorycznej tych wszystkich zagadnień, które dotychczas w ramach Synodu zostały zgłoszone przez wiernych. Chodzi o to, żeby teraz ująć to w pewną systematykę i zauważyć z jednej strony bogactwo Kościoła diecezjalnego, a z drugiej strony pochylić się nad wyzwaniami, które czekają na nas w przyszłości w tematyce ewangelizacyjnej, katechetycznej, powołaniowej czy prawnej. To wszystko wymaga przygotowania materiału do naszych późniejszych szerszych dyskusji w ramach Sesji Plenarnych i dlatego tak istotny jest dzisiejszy dobór tych poszczególnych komisji od strony personalnej – powiedział ksiądz biskup.

Komisja koordynacyjna została ustanowiona 21 marca br. Jej zadaniem jest kierowanie całością prac synodalnych, a w szczególności: określanie zadań poszczególnych Komisji tematycznych i czuwanie nad ich realizacją; przyjmowanie i ocena projektów, które mają być przedkładane na Sesjach plenarnych; przygotowywanie programu Sesji plenarnych; nadzór nad redagowaniem dokumentów końcowych Synodu.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

– Komisja koordynacyjna to organ synodalny, w skład którego wchodzą biskup diecezjalny, który jej przewodniczy, sekretarz generalny Synodu, jak i przewodniczący wszystkich czterech Komisji tematycznych. Jej zadaniem jest natomiast, jak sama nazwa wskazuje, koordynowanie prac synodalnych, tzn. ustalanie pewnego porządku, w jakim te prace będą następowały. Zasadniczym zadaniem dzisiejszego spotkania jest przede wszystkim ustalenie szczegółowego składu personalnego wszystkich Komisji tematycznych i ustalenie pewnego harmonogramu prac synodalnych na najbliższe kilka miesięcy – powiedział ks. dr Andrzej Sapieha, sekretarz generalny Synodu.

Pierwsza Komisja tematyczna nosi nazwę „Nawrócenie duszpasterskie w kluczu nowej ewangelizacji”. Na jej czele stoi ks. Robert Patro, dyrektor Wydziału Duszpasterskiego Kurii Diecezjalnej. Zakres tej Komisji obejmuje całość duszpasterstwa. W ramach tego gremium najprawdopodobniej będą wyłonione także podkomisje, ponieważ jej zakres jest bardzo obszerny. Druga Komisja, na której czele stoi ks. dr Dariusz Mazurkiewicz, rektor WSD w Paradyżu, będzie się zajmowała życiem, formacją i posługą duchowieństwa, a także zagadnieniami związanymi z przygotowaniem do kapłaństwa. Na czele trzeciej Komisji stoi dyrektor ekonomiczny diecezji ks. Wojciech Jurek. Jej tematyka dotyczy zagadnień administracyjnych i gospodarczych zarówno diecezji, jak i parafii. Czwartej komisji, która będzie się zajmowała rewizją prawa diecezjalnego, przewodniczy kanclerz Kurii Diecezjalnej ks. dr Piotr Kubiak. Komisje tematyczne, jak mówi ks. Sapieha, powinny się zebrać jeszcze przed wakacjami. – Mam nadzieję, że dzisiaj uda nam się ustalić skład Komisji tematycznych i one w najbliższym czasie powinny się zebrać i zaplanować swoją pracę. To będą spotkania w mniejszych zespołach, w mniejszych grupach. Mam nadzieję, że kolejna Sesja plenarna Synodu będzie miała miejsce jesienią tego roku i będzie się zajmowała tym materiałem, który uda nam się wypracować przez najbliższe miesiące. Jeśli chodzi o parafialne zespoły synodalne, to pewne zadania będą zlecane tym zespołom już przez Komisje tematyczne, trzeba więc poczekać na rozpoczęcie ich prac – dodał sekretarz generalny Synodu.

2018-05-02 09:46

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Być nadzieją dla innych

Niedziela zielonogórsko-gorzowska 3/2025, str. I

[ TEMATY ]

Zielona Góra

Karolina Krasowska

W rolę jednego z trzech króli – Kacpra – wcielił się radny miejski dr Marek Budniak

W rolę jednego z trzech króli – Kacpra – wcielił się radny miejski dr Marek Budniak

W uroczystość Trzech Króli przez Zieloną Górę przeszedł 14. Lubuski Orszak Trzech Króli. Barwne jasełka zgromadziły tłumy. Był czas na manifestację wiary i wspólne rodzinne świętowanie.

Lubuski Orszak Trzech Króli tradycyjnie rozpoczął się 6 stycznia Mszą św. w kościele Najświętszego Zbawiciela, której przewodniczył pasterz diecezji bp Tadeusz Lityński. Po Eucharystii wierni w barwnym korowodzie udali pod scenę przy Placu Bohaterów, gdzie odbyła się pierwsza z trzech scen jasełek, poprzedzona odczytaniem słów z Ewangelii. Kolejne sceny – z Herodem i z pokłonem Mędrców ze Wschodu Bożej Dziecinie – odbyły się kolejno przy hotelu Śródmiejskim i Ratuszu.
CZYTAJ DALEJ

Ważne jest, abyśmy decydowali się na wybieranie Jezusa w każdej sytuacji

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Karol Porwich/Niedziela

Rozważania do Ewangelii Mt 11, 28-30.

Czwartek, 17 lipca
CZYTAJ DALEJ

Jarmark i Głos Pawłowa

2025-07-17 18:03

GJP

W niedzielę, 3 sierpnia, parafia, władze samorządowe i cała społeczność mieszkańców Pawłowa zapraszają na XXIII Jarmark Pawłowski „Ginące Zawody”. Jarmark zainauguruje Msza św., a przez cały dzień organizatorzy oferują atrakcje na rynku, koncert muzyki poważnej i możliwość odwiedzenia kawiarenki przy kościele, w którym króluje słynący łaskami obraz Matki Bożej Pawłowskiej.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję