Reklama

Jan Paweł II

Warszawa: prezentacja książki „Niezapomniany" z wywiadami Włodzimierza Rędziocha

Dwadzieścia dwa wywiady z osobami z najbliższego otoczenia papieża Wojtyły zawiera książka Włodzimierza Rędziocha, „Niezapomniany - Jan Paweł II we wspomnieniach przyjaciół i współpracowników”. Publikację, zawierającą m.in. wywiad z papieżem seniorem Benedyktem XVI, zaprezentowano dziś w Warszawie.

[ TEMATY ]

Jan Paweł II

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Wśród rozmówców watykanisty znaleźli się trzej sekretarze św. Jana Pawła II, przyjaciele, hierarchowie z Kurii rzymskiej ale także jego osobisty lekarz czy organizator papieskich wycieczek w góry.

Książka zawiera m.in. wywiad z papieżem seniorem Benedyktem XVI – co stanowi światowy wręcz ewenement, bo po rezygnacji z urzędu papież Ratzinger nie wypowiada się publicznie, o wywiadach nie wspominając.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

"Pomyślałem, że bez jego świadectwa książka będzie niepełna" – powiedział dziennikarzom Rędzioch dodając, że o wywiad starał się przez wiele miesięcy. Papież senior odpowiedział na piśmie, w języku niemieckim.

W zakończeniu do książki Włodzimierz Rędzioch zaznaczył, że podczas 27 lat pontyfikatu "Jan Paweł II zmienił świat, a stało się to nie dzięki przemyślanej strategii politycznej, ale przede wszystkim dlatego, że udało mu się poruszyć i zmienić serca ludzkie – prawdziwe i długotrwałe przemiany są niemożliwe, jeżeli nie pochodzą z głębi ludzkiego serca".

Książkę opublikowało wydawnictwo Rafael oraz Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach. Wicedyrektor placówki Michał Jakubczyk podkreślił, że publikacja wpisuje się w działania popularyzatorskie, jakie podejmuje muzeum.

Reklama

Poinformował przy tym, że podkreślił, że w ub. roku – roku kanonizacji Jana Pawła II – Muzeum odwiedziło prawie 230 tys. pielgrzymów i turystów z 94 krajów świata.

Dyrektor placówki, ks. Ireneusz Raś napisał we wstępie do książki: "W gościnnej Polsce staramy się pokazać nasze najważniejsze bogactwo: człowieka, który zmieniał oblicze ziemi nad Wisłą i nad innymi rzekami na wszystkich kontynentach i z którego jesteśmy bardzo dumni".

Autor książki, Włodzimierz Rędzioch przez ponad 30 lat pracował w biurze watykańskiej gazety "L'Osservatore Romano" a obecnie jest stałym współpracownikiem tygodnika "Niedziela".

2015-03-27 17:09

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Rodzina miejscem uświęcającym

Głębokie zainteresowanie życiem człowieka i rodziny – najbardziej naturalnego jego środowiska – można było zauważyć od początku studiów młodego Karola Wojtyły, potem kapłana i biskupa w Krakowie, wreszcie duchowego ojca rodziny chrześcijańskiej Papieża Polaka. To wielkie studium Jana Pawła II, niezwykła antropologia, głębia zamyślenia nad kształtowaniem się osoby ludzkiej, nad jej wychowaniem oraz odwiecznym przeznaczeniem.
CZYTAJ DALEJ

To ile za te wypominki?

Przez cały listopad w parafiach odprawiamy tzw. wypominki. To nic innego, jak modlitwa polegająca na wyczytywaniu imion i nazwisk naszych bliskich i dalszych zmarłych

Wypominki są jednorazowe, oktawalne, półroczne i roczne. Wypisujemy na kartkach nazwiska zmarłych i przynosimy je do swoich duszpasterzy. Wypominki jednorazowe odczytuje się na cmentarzu, oktawalne przez 8 dni od dnia Wszystkich Świętych (często połączone z nabożeństwem różańcowym), a roczne przez cały rok przed niedzielnymi Mszami. Tradycja ma długą historię. W liturgii eucharystycznej sprawowanej w starożytnym Kościele odczytywano tzw. dyptyki, na których chrześcijanie wypisywali imiona żyjących biskupów, ofiarodawców, dobrodziejów, ale także świętych męczenników i wyznawców, oraz wiernych zmarłych. Imiona odczytywano głośno i trwało to bardzo długo. Drugą listę, listę świętych, odczytywał już sam biskup.
CZYTAJ DALEJ

Knajpy kpią z katolickich wartości. Obraza uczuć to już trend marketingowy?

2025-11-03 13:46

[ TEMATY ]

knajpy

obraza uczuć

trend marketingowy

katolickie wartości

kpina

parodia

Facebook

Knajpy drwią z uczuć religijnych Polaków

Knajpy drwią z uczuć religijnych Polaków

- Knajpy w Zielonej Górze jawnie kpią z wartości katolickich i jeszcze się z tym nie kryją, chwaląc się w mediach społecznościowych - zaalarmowała nas zaniepokojona czytelniczka Aleksandra. Jak się okazuje, problem nie dotyczy tylko jednego miasta i wyłącznie jednej gałęzi "biznesu".

W kulturze obrazkowej, "dobra fota" - jak mawia młodzież - to więcej niż tysiąc słów. A już konkretny fotomontaż tego, co znane i rozpoznawalne z produktem, który tak zwani biznesmeni chcą wypromować, może przynieść upragnione lajki, sławę, a przede wszystkim kasę. Dla zdobycia tej ostatniej wielu przedsiębiorców ucieka się coraz częściej do łączenia tego, co dla jednych jest sensem życia, z tym co dla innych jest tylko monetyzacją i chęcią zysku za wszelką cenę. Także cenę uczuć religijnych innych.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję