Podczas lutowego zebrania Krajowej Rady KSM, prezydium podsumowało swoje działania, a także wybrało nowych przedstawicieli władz na kolejne 2 lata. Swoich nowych członków mają więc Prezydium Krajowej Rady Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży i Krajowa Komisja Rewizyjna. Asystentem generalnym nadal jest ks. Andrzej Lubowicki.
Członkowie Krajowej Rady KSM podczas spotkania pt. „Młodzi z wizją” z bp. Adamem Babem, delegatem KEP ds. KSM, pracowali nad wizją rozwoju i kierunków działalności stowarzyszenia na kolejne lata. W związku z obecną sytuacją na Ukrainie została przedstawiona nowa modlitewna forma akcji „Polak z Sercem dla pokoju”, a Krajowa Rada KSM apeluje o włączenie się w nieustającą modlitwę, którą można zadeklarować za pośrednictwem strony internetowej: polakzsercem.pl , oraz o dołączenie do konkretnych zorganizowanych form wsparcia odpowiednich do bieżących potrzeb.
Podczas sobotniej Mszy św. pod przewodnictwem bp. Grzegorza Suchodolskiego, przewodniczącego Rady KEP ds. Duszpasterstwa Młodzieży, zostało posłanych jedenastu nowych instruktorów KSM. Ich zadaniem będzie szerzyć misję ewangelizacji wśród młodych.
Gdy dzwonek zabrzmi inaczej 1 września 2025 roku uczniowie usłyszą szkolny dzwonek, ale jego ton nie będzie już taki sam. Ministerstwo Edukacji postanowiło gruntownie przebudować plan lekcji, kalendarz roku szkolnego i system oceniania. W życie wchodzą nowe przedmioty, zmienia się rytm ferii zimowych, wprowadzane są testy sprawnościowe i nowe metody oceniania uczniów z niepełnosprawnościami. Cele reform – jak podkreśla MEN – to przygotowanie młodzieży do rynku pracy, rozwój kompetencji cyfrowych i wyrównanie szans edukacyjnych.
Brzmi jak techniczna modernizacja. Jednak w tym całym zamieszaniu pojawia się pytanie o coś bardziej fundamentalnego – o wychowanie duchowe młodego pokolenia.
Gdy dzwonek zabrzmi inaczej 1 września 2025 roku uczniowie usłyszą szkolny dzwonek, ale jego ton nie będzie już taki sam. Ministerstwo Edukacji postanowiło gruntownie przebudować plan lekcji, kalendarz roku szkolnego i system oceniania. W życie wchodzą nowe przedmioty, zmienia się rytm ferii zimowych, wprowadzane są testy sprawnościowe i nowe metody oceniania uczniów z niepełnosprawnościami. Cele reform – jak podkreśla MEN – to przygotowanie młodzieży do rynku pracy, rozwój kompetencji cyfrowych i wyrównanie szans edukacyjnych.
Brzmi jak techniczna modernizacja. Jednak w tym całym zamieszaniu pojawia się pytanie o coś bardziej fundamentalnego – o wychowanie duchowe młodego pokolenia.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.