Wpływ mediów na człowieka jest wielki i stale się pogłębia. Ich odbiór pociąga za sobą różnorakie skutki - również negatywne. Media stały się więc poważnym problemem moralnym
współczesnego człowieka. W związku z tym podejmuje się dziś liczne wysiłki, aby negatywny wpływ mediów wyeliminować, a pozytywny - spotęgować. Dlatego potrzebne
jest wychowanie do mediów.
Z negatywnych oddziaływań mediów wymienia się najczęściej takie, jak: nowa mitologia, kamuflaż, manipulacja, pochwała zła moralnego, pornografia, wpływy na podświadomość człowieka.
Najgroźniejszą jednak postacią wpływu wywieranego przez media jest uzależnienie człowieka. Prowadzi ono do negatywnych następstw w jego osobowości, a nawet do jej dezintegracji.
Problem staje się tym poważniejszy, że odbiór mediów odbywa się w kontekście dwóch „cywilizacji”, które się krzyżują i nakładają - cywilizacji obrazu i cywilizacji
konsumpcji. Ich wpływy są dziś wyzwaniem dla szkoły i dla rodziny.
W tytule wykładu sugeruje się, że uzależnienie jest antytezą rozwoju. Na obszarze swoich uzależnień człowiek nie może się rozwijać i trwa w niebezpiecznej stagnacji. Dotyczy
to również sfery jego kontaktów z mediami.
Korzystaniu z mediów towarzyszy stały dylemat: uzależnienie albo rozwój. Wybór należy zawsze do człowieka.
Odbiorcy mediów należy zapewnić takie warunki, aby z ich pomocą mógł wszechstronnie rozwijać swoją osobowość. Wyraźnym przejawem osobowej dojrzałości są dwie postawy - empatia i asertywność.
Prokuratura w Zurychu postawiła zarzuty radnej miejskiej i byłej przewodniczącej Partii Zielono-Liberalnej Saniji Ameti po zamieszczeniu przez nią zdjęcia, na których oddaje około 20 strzałów do obrazu przedstawiającego Matkę Boską z Dzieciątkiem Jezus. Według informacji szwajcarskiego portalu 20 Minuten, Ameti oskarżono na podstawie artykułu 261. szwajcarskiego kodeksu karnego o publiczne znieważenie przekonań religijnych i zakłócanie pokoju religijnego.
Przepis powyższy przewiduje kary dla każdego, kto „publicznie i złośliwie znieważa lub wyśmiewa przekonania religijne innych, a w szczególności ich wiarę w Boga, albo złośliwie bezcześci przedmioty kultu religijnego”.
„Błogosławiony, kto nie stracił nadziei” (por. Syr 14, 2) – tak brzmi temat V Światowego Dnia Dziadków i Osób Starszych i orędzia przygotowanego przez papieża Leona XIV na tę okazję. Dzień ten – ustanowiony przez papieża Franciszka – będzie obchodzony w Kościele katolickim w niedzielę, 27 lipca tego roku.
„Chrześcijańska nadzieja zawsze pobudza nas do większej odwagi, do myślenia z rozmachem, do niezadowalania się status quo. W tym przypadku: do zaangażowania na rzecz zmiany, która przywróci osobom starszym szacunek i miłość” - akcentuje Papież.
Krzysztof Sowiński należy do najpopularniejszych chrześcijańskich twórców internetowych w Polsce. Głosi Ewangelię, prowadzi popularne podcasty, śpiewa w chrześcijańskim zespole i inspiruje innych do powrotu do Pana Boga. „Kościół jest piękny, kochający, pełny życia” - mówi z przekonaniem, choć lata temu jego świat zdominowany był przez uzależnienia.
Nazywam się Krzysztof Sowiński. Jestem mężem, ojcem trójki dzieci, ewangelizatorem, YouTuberem, Prezesem Fundacji SOWINSKY oraz wokalistą rockowego zespołu ewangelizacyjnego Redhead Hero. Wkrótce absolwentem Akademii Katolickiej w Warszawie na kierunku teologia.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.