Czym się kieruję wyruszając w tak daleką drogę na spotkanie z innymi chrześcijanami? Czy jestem gotów podjąć podobny wysiłek, by spotkać się z tymi, z którymi stykam się na co dzień?
Z kim chciałbym wyruszyć w tę drogę? Czy w moim najbliższym otoczeniu nie ma młodych ludzi, którzy mieliby ochotę przeżyć ze mną ten kolejny etap pielgrzymki zaufania, doświadczyć w ten sposób Kościoła
i otwartości na innych?
Czy mógłbym czasem znaleźć chwilę na cichą modlitwę, posłuchanie Boga i zastanowienia się, w jaki sposób pielgrzymka zaufania wpisuje się w moje codzienne życie?
Moja lokalna wspólnota jest miejscem, z którego wyruszam na pielgrzymkę i do którego wracam. Jak od początku przygotowań pogłębić więzi z różnymi grupami z mojej parafii?
- Oto kilka pytań i sugestii, które mogą pomóc w przygotowaniach do udziału w Pielgrzymce Zaufania przez Ziemię. Na przełomie roku 2004 i 2005 z młodymi ludźmi z różnych stron świata będziemy
szukać odpowiedzi na pytanie, jak być człowiekiem pokoju i zaufania. Ugoszczą nas rodziny i parafie Lizbony.
Wszyscy, którzy chcą przyjechać, zobowiązują się do uczestnictwa w całości proponowanego programu, ze szczególnym uszanowaniem tego, co ofiarują parafie i rodziny, które będą nas gościć. Od uczestników
oczekuje się też otwartości na osoby, które przyjadą z innych krajów.
Zapisy od 1 października do 15 listopada 2004 r., po włączeniu się w obowiązkowe przygotowania w punktach przygotowań działających przy parafiach lub duszpasterstwach. Program przygotowań opracowuje
Taizé i rozsyła do punktów. Po 15 listopada br. osoba odpowiedzialna za punkt może odmówić przyjęcia na spotkanie zarówno osobom indywidualnym, jak i całym grupom. Podobnie w przypadku nie uczestniczenia
w przygotowaniach. Lista punktów w całej Polsce została opublikowana pod koniec września w internecie na stronach polskich Taizé: www.taize.fr
Wniebowstąpienie kończy to, co zapoczątkowało Wcielenie. Chrystus, który narodził się w Betlejem, przyjmując naszą ludzką naturę, lecz bez grzechu, wraca teraz do Siebie, skąd przyszedł. Wniebowstąpienie jest dokończeniem misterium paschalnego, a więc dzieła odkupienia.
Jezus powiedział do swoich uczniów: «Tak jest napisane: Mesjasz będzie cierpiał i trzeciego dnia zmartwychwstanie; w imię Jego głoszone będzie nawrócenie i odpuszczenie grzechów wszystkim narodom, począwszy od Jeruzalem. Wy jesteście świadkami tego. Oto Ja ześlę na was obietnicę mojego Ojca. Wy zaś pozostańcie w mieście, aż będziecie przyobleczeni w moc z wysoka». Potem wyprowadził ich ku Betanii i podniósłszy ręce, błogosławił ich. A kiedy ich błogosławił, rozstał się z nimi i został uniesiony do nieba. Oni zaś oddali Mu pokłon i z wielką radością wrócili do Jeruzalem, gdzie stale przebywali w świątyni, wielbiąc i błogosławiąc Boga.
Duchowe przebudzenie, które od kilku lat można zaobserwować we Francji przejawia się również na wydziałach teologii. Powoli rośnie liczba studentów, a przede wszystkim zmienia się ich profil. Więcej jest wśród nich ludzi świeckich, młodych i kobiet.
Duchowe odrodzenie we Francji przejawia się na różne sposoby. Przede wszystkim w gwałtownym wzroście liczby ludzi, zwłaszcza młodych, którzy proszą o chrzest. W Wielkanoc ochrzczonych zostało 10384 dorosłych i 7400 nastolatków, o 45 proc. więcej niż w roku ubiegłym. W ciągu ostatnich 3 lat kilkukrotnie wzrosła też liczba Francuzów, którzy przyjeżdżają do klasztorów na zamknięte rekolekcje. Przed trzema laty 16 tys., a w roku ubiegłym 75 tys. W tym samym czasie o niemal 50 proc. wzrosła sprzedaż Biblii.
Rzym i okolice skrywają wyjątkowe miejsca związane z duchowością augustiańską. Od Bazyliki Santa Maria del Popolo po antyczną Ostię – to właśnie tam rozkwitało dziedzictwo św. Augustyna i jego matki – św. Moniki. W Wiecznym Mieście rozpoczęła się także kapłańska droga obecnego Papieża Leona XIV, należącego do Zakonu św. Augustyna.
Rzymska Bazylika Santa Maria del Popolo to jeden z najstarszych kościołów parafialnych Wiecznego Miasta i zarazem pierwsza siedziba augustianów. To właśnie tu, w XIII wieku, powstał zakon eremitów św. Augustyna. Kościół, będący prawdziwym klejnotem renesansowej architektury, zachwyca dziełami mistrzów takich jak Caravaggio, Rafael, Carracci czy Pinturicchio. To właśnie w tej świątyni można podziwiać m. in. Nawrócenie św. Pawła i Ukrzyżowanie św. Piotra autorstwa Caravaggia.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.