Reklama

Jakobiński terror politycznej poprawności

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Szerokim echem odbiła się w świecie dymisja ze stanowiska komisarza europejskiego znanego włoskiego filozofa i polityka Rocco Buttiglione’go. Za jakie wykroczenia miał miejsce ten akt politycznej marginalizacji? „Tylko” za publiczną deklarację swojej konfesyjnej przynależności. Buttiglione wierzy w Boga i jest praktykującym katolikiem, zaś jego poglądy (będące logiczną konsekwencją wyznawanej wiary), dotyczące homoseksualistów, matek samotnie wychowujących potomstwo (że powinny zostać otoczone szczególną opieką), nie podlegającej instrumentalizacji wartości rodziny, oparte na głębokim poszanowaniu godności ludzkiej - zostały uznane za skrajnie wsteczne.
Polski zaś Senat na fali owej wyzwalającej z „łańcuchów” logicznego myślenia postmodernistycznej politycznej poprawności przyjął projekt ustawy przyznającej związkom homoseksualnym prawo rejestracji w urzędach stanu cywilnego.
J. Habermas, współczesny niemiecki filozof, określający siebie mianem „metodycznego ateisty” w ostatnio napisanym eseju: Czas przejścia przyznaje, zgodnie z wymogami uczciwości intelektualnej, że „chrześcijaństwo jest jedynym fundamentem wolności sumienia, praw człowieka i demokracji”. Krytykuje tam również współczesną „wybujałą subiektywność”. Zaś pisarz Michel Houellebecq charakteryzuje czasy obecne poprzez: „dyktat pieniądza, duchowe wyjałowienie i moralną degrengoladę”. Aby nie być posądzony o stronniczość, cytuję diagnozy intelektualistów stojących z dala od tradycji chrześcijańskiej. Czyż to nie dyktat owej „wybujałej subiektywności”, rządzącej się nieposkromioną i nieokiełznaną wyobraźnią, uwolnioną z rygorów logicznego myślenia i ogarniętej anarchizmem intelektualnym, metodologicznym, aksjologicznym i wszelkim innym („wszystko ujdzie”) nie stoi za decyzjami wspomnianymi wyżej? Dochodzi do tego jeszcze agresywny laicyzm, zideologizowany sekularyzm i postmodernistyczna degrengolada „myśli miękkiej”.
Bez wątpienia jednym z fundamentów współczesności jest nurt oświecenia z jego prometejskim wezwaniem do świadomego upodmiotowienia jednostki pogrążonej w okowach przesądów i zagubionej w mglistej propagandzie płynącej od sprzymierzonych ze sobą „tronu i ołtarza”. Tymczasem, zamiast oświeconego społeczeństwa, mamy obecnie do czynienia ze sterowanym modą, nastrojami, mass mediami, rynkiem, pogubionym i dezorientowanym człowiekiem, ogromnie podatnym na manipulację wyżej wspomnianych sił. Zaś elity konsumpcyjno-pragmatyczno-zabawowego społeczeństwa reprezentują co najwyżej poziom intelektualnego troglodytyzmu.
Nadanie przecież instytucjonalnej (prawnej) egzystencji związkom homoseksualnym (takowe związki zalegalizowano dotąd w Danii, Holandii, Norwegii, Szwecji, Islandii, Szwajcarii, Francji, Niemczech, Finlandii, Belgii), to otwarcie drogi do całkowitego chaosu aksjologicznego. Parodia małżeństwa zostaje zrównana z normalnym małżeństwem heteroseksualnym. Jeżeli „wszystko ujdzie”, jeżeli w świecie ludzkim wszystko na wszystkie strony można wyginać, to znaczy, że człowiek jest tylko najplastyczniejszym z tworzyw, z którego można ulepić wszystko. Jeszcze tylko kazirodztwo i pedofilia budzą niesmak w seksualnie wyzwolonej i intelektualnie sfrustrowanej Europie. Ale jeżeli frustracja i znudzenie będą się posuwać w dotychczasowym tempie, niedługo staniemy u wrót totalnego promiskuityzmu.
Nie dziwi zatem owa idiosynkrazja w odniesieniu do chrześcijaństwa i wartości przez niego promowanych. Funkcjonuje obecnie wersja chrześcijaństwa, aranżowanego wedle komercyjnych zapotrzebowań, a wyrażona w popularnym na zachodzie credo: „Bóg, w którym nie ma gniewu, przywiódł ludzi, w których nie ma grzechu, do królestwa, w którym nie ma sądu, przez Chrystusa, w którym nie ma krzyża”. Tym razem nie chodzi już o chrześcijaństwo przyjazne światu i jego ekstrawagancjom (sprzymierzone z nim na dobre i złe). Chodzi o chrześcijaństwo niewolniczo potakujące zblazowanym (karykaturalnym) wersom świata, w których słowa: prawda, grzech, ojciec, matka są zakazane (ze względu na ich konotacje rzekomo totalitarne), gdzie język podlega technicznym manipulacjom, w wyniku których, zamiast nazywać rzeczy po imieniu, używa się ich eufemistycznych ekwiwalentów, czy lingwistycznej ekwilibrystyki.
Jeżeli nie chcesz uchybić powszechnie przyjętym konwenansom w świecie politycznej poprawności skorzystaj z takiego kodeksu (podaję za: Roger Skruton, Słownik myśli politycznej): 1) czarny Amerykanin to Afroamerykanin, 2) panna z dzieckiem to samotna matka, 3) homoseksualista to człowiek o odmiennej orientacji seksualnej, 4) nigdy nie otwieraj przed kobietą drzwi, 5) nie zapraszaj geja na kolację bez jego aktualnego partnera, 6) nie mów do niezamężnej kobiety „panna”, 7) popieraj aborcję, 8) bądź przeciw karze śmierci i polowaniu na zwierzęta.
Na koniec nieobojętnych pytań kilka. „Cui bono?”, kto na tym korzysta, komu służy ta rozmyta, rozwodniona ideologia anarchizmu aksjologicznego? Dlaczego nieposkromioną, ekscentryczną, opartą na widzimisię wyobraźnię ceni się wyżej niż rygor rzetelnego i przejrzystego myślenia? Czy polityczna i lingwistyczna poprawność nie jest ważniejsza niż rzeczywistość sama? A może w rytm gejowskich parad (czyżby odpowiednik współczesny „tańca chochoła”?) oraz politycznie poprawnych tyrad współczesnych jakobinów osuwać się będziemy w bezdeń bezmyślności totalnej, w której jedynym znakiem człowieczeństwa będzie tylko artykulacyjny bełkot słów bez znaczenia?

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2005-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Pandemiczna pycha

2025-08-25 18:00

Niedziela Ogólnopolska 35/2025, str. 20

[ TEMATY ]

pycha

Adobe Stock

Choroba, umieranie i przemijalność w doczesności to powszechne doświadczenie, którego nie uniknie żaden człowiek. Ale nie każda choroba prowadzi do śmierci, a dzięki rozwojowi medycyny wynaleziono lekarstwa na wiele dawniej nieuleczalnych schorzeń. Trudno jednak wyleczyć pewną chorobę – i wcale nie chodzi o najgorsze typy nowotworów. Tą chorobą jest pycha. Księga Mądrości Syracha podkreśla dzisiaj, że „(...) na chorobę pyszałka nie ma lekarstwa, albowiem nasienie zła zapuściło w nim korzenie” (3, 28).

To pierwszy grzech z katalogu grzechów głównych oraz przyczyna wielu złych myśli, czynów i postaw, w tym ciężkich moralnie upadków. Człowiek pyszny ślepo ufa sobie, jest przekonany o swojej wyższości i samowystarczalności, a w konsekwencji jest egoistą i odmawia posłuszeństwa Panu Bogu. Pycha odrzuca dobro ofiarowane przez Boga. Nazywana jest matką wszystkich wad. Leży ona u podstaw skąpstwa, często przeradza się w snobizm i agresję, rodzi wewnętrzną pustkę i samotność. Pycha ma wiele postaci, ale nigdy nie postrzega siebie jako zło. Jej skrajna forma polega na uwielbianiu siebie samego zamiast Pana Boga i decydowaniu o tym, co jest dobre, a co złe.
CZYTAJ DALEJ

Leon XIV podkreśla aktualność ekologicznej encykliki Franciszka

Niech encyklika Laudato si’ nadal nas inspiruje, a ekologia integralna niech będzie coraz częściej wybieraną i wspólnie podzielaną drogą, którą należy podążać - pisze Ojciec Święty w opublikowanym dziś Orędziu na obchodzony 1 września Światowy Dzień Modlitwy o Ochronę Świata Stworzonego. Jest ono zatytułowane „Ziarna pokoju i nadziei”.

1 września 2025 r.
CZYTAJ DALEJ

Jakie czynniki wpływają na wysokość składki ubezpieczeniowej mieszkania?

2025-09-01 10:18

[ TEMATY ]

składka ubezpieczeniowa

mieszkania

czynniki

Artykuł sponsorowany

Co wpływa na koszt ubezpieczenia nieruchomości?

Co wpływa na koszt ubezpieczenia nieruchomości?

Cena ubezpieczenia mieszkania jest wynikiem dokładnej kalkulacji, w której towarzystwo uwzględnia zarówno cechy nieruchomości, jak i informacje o właścicielu. Na składkę wpływa nie tylko wartość lokalu, lecz także jego położenie, stan techniczny czy rodzaj zabezpieczeń. Istotny jest również zakres ochrony – inaczej wyceniana jest polisa obejmująca wyłącznie mury, a inaczej taka, która dodatkowo chroni wyposażenie lub odpowiedzialność cywilną w życiu prywatnym. Sprawdź, które czynniki mają największe znaczenie i jak wpływają na koszt ubezpieczenia nieruchomości.

Polisa mieszkaniowa może chronić nieruchomość w bardzo szerokim zakresie, a jej podstawą jest zwykle ubezpieczenie mieszkania od ognia i innych zdarzeń losowych. Taki wariant obejmuje szkody powstałe w wyniku m.in. pożaru, uderzenia pioruna, wybuchu, huraganu, powodzi, gradu, osunięcia się ziemi, lawiny czy zalania z instalacji wodnej. Do tego dochodzą często szkody spowodowane przez upadek statku powietrznego lub uderzenie pojazdu w budynek.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję