W kategorii dziecięcych solistów wokalnych I miejsce: Agata Żelazowska (SP nr 2 w Parczewie)
II miejsce: Marcelina Kopyt (MDK w Radomiu) i Monika Malczak (POK„ Dom Chemika”)
III miejsce: Piotr Sumik (MDK w Radomiu)
Wyróżnienie: Edyta Ogonowska (SP nr 11 w Puławach); Monika Skindzier (SP nr 3 w Puławach); Jan i Hanna Giza oraz Alicja Dymek (SP w Pawłowicach); Amadeusz Górski.
W kategorii młodzieżowych solistów wokalnych I miejsce: Monika Ogorzałek (I LO w Puławach); Diana Soleniec (POK„ Dom Chemika”)
II miejsce: Justyna Lewtak (POK„ Dom Chemika”)
III miejsce: Aleksandra Cmoluch i Magda Komsta (POK„ Dom Chemika”)
Wyróżnienie: Anna Piechowicz (MDK w Radomiu); Michał Krawczyk (Zespół Szkół nr 2 w Puławach); Monika Soleniec (Zespół Szkół Ogólnokształcących w Puławach); Monika Radomska (Gimnazjum nr 1 w Puławach); Robert Sosik (Gimnazjum nr 1 w Puławach); Iwona Boreczek (POK„ Dom Chemika”)
W kategorii dorosłych solistów wokalnych II miejsce: Alina Serwin (Chełmski Domu Kultury)
Reklama
W kategorii dziecięcych zespołów wokalnych I miejsce: „Iskiereczki” (SP w Skowieszynie)
II miejsce: Zespół Wokalny (Zamojski Dom Kultury);„ Tiki Tiko” (Dzielnicowy Dom Kultury„ Bronowice” w Lublinie)
III miejsce:„ Wesołe promyczki” (SP w Pawłowicach); Zespół Wokalny klasy II„ b” (SP nr 3 w Puławach)
W kategorii młodzieżowych zespołów wokalnych I miejsce:„ Brevis” (MOK w Białej Podlaskiej) Schola Parafialna (Jastków)
II miejsce: Zespół Wokalny (Zespół Szkół w Końskowoli)
III miejsce: „Kolędnicy z Gimnazjalnej Ulicy” (Gimnazjum w Poniatowej)
Wyróżnienia: Zespół Wokalny (Gimnazjum nr 1 w Puławach); Iskierki ze Skowieszyna
W kategorii dziecięcych zespołów wokalno-instrumentalnych I miejsce: „Rozśpiewane nutki” (SP z Poniatowej)
II miejsce: „Zodiak” (SP nr 11 w Puławach)
III miejsce: „Piccolo” (SP nr 6 w Puławach)
W kategorii dziecięcych chórów I miejsce: Chór PRO MUSICA (SP nr 10 w Puławach)
W kategorii dorosłych chórów I miejsce: Chór Kameralny Kościoła Świętego Ducha w Kraśniku
II miejsce: Chór Parafii Nawrócenia św. Pawła w Bełżycach
III miejsce: Chór„ Cantabile” z Puław
W kategorii zespołów rodzinnych I miejsce: Agnieszka, Joanna i Anna Karpińskie (Końskowola)
II miejsce: Olga i Anna Jakubic (Państwowa Szkoła Muzyczna I st. w Puławach)
III miejsce: Wiktoria Poniewozik oraz Agata i Iga Jeżowskie (Lublin)
Wyróżnienie: Ewelina i Bartosz Pisarscy (Stężyca)
W kategorii zespołów instrumentalnych Wyróżnienie: Trio fletowe (Gimnazjum nr 1 w Puławach); Zespół instrumentalny (Zespół Szkół w Końskowoli)
W kategorii instrumentalistów: Wyróżnienie: Emilia Balcer (SP nr 6 w Puławach); Wojciech Materek (Państwowa Szkoła Muzyczna I st. w Puławach)
Nagrody specjalne: Katarzyna Kopeć (Żyrzyn); Bartek Tomczyk, Michał Matras (Puławy)
Podczas Mszy św. z okazji Jubileuszu rodzin, Papież, mówiąc o beatyfikacjach i kanonizacjach małżonków, wskazał m. in. na bł. Rodzinę Ulmów – rodziców i dzieci „zjednoczonych w miłości i w męczeństwie”. „Kościół wskazując ich jako przykładnych świadków małżonków, mówi nam, że dzisiejszy świat potrzebuje przymierza małżeńskiego, aby poznać i przyjąć miłość Boga oraz pokonać, dzięki jego sile jednoczącej i pojednawczej, siły, które rozbijają relacje i społeczeństwa” - dodał.
Małżeństwo nie jest ideałem, ale kanonem prawdziwej miłości między mężczyzną a kobietą: miłości całkowitej, wiernej, płodnej. Ta sama miłość, która przekształca was w jedno ciało, uzdalnia was, na obraz Boga, do dawania życia - wskazał Papież zwracając się do małżonków obecnych na Placu św. Piotra. Liturgia Eucharystii, której przewodniczył Ojciec Święty stanowiła centralny punkt jubileuszowego spotkania rodzin, dzieci, dziadków i osób starszych, które rozpoczęło się w Rzymie w piątek, 30 maja.
Autorstwa Januszk57 - Praca własna, commons.wikimedia.org
Ikona Matki Bożej Łaskawej w Krzeszowie
Krzeszów to mała miejscowość w Kotlinie Kamiennogórskiej na Dolnym Śląsku, położona tuż przy czeskiej granicy. Jest znana nie tylko w swoim regionie, ale także w całej Polsce, a nawet w Europie i na świecie. Stało się to za przyczyną znajdującego się tu sanktuarium Matki Bożej Łaskawej oraz barokowego zespołu obiektów sakralnych tworzących kompleks zabytków klasy zerowej.
Cudowny obraz Bogarodzicy jest od wieków czczony w Krzeszowie. Ikona datowana jest na XIII wiek, co czyni ją najstarszym obrazem maryjnym w Polsce. Jest ona o ok. 200 lat starsza od ikony Matki Bożej Częstochowskiej. Została napisana na desce o wymiarach 60 na 37 cm i przedstawia Maryję z Dzieciątkiem na prawym ramieniu, które zwrócone jest twarzą do Matki. W dłoni trzyma Ono pergamin Bożej tajemnicy. Głowę i ramiona Bogarodzicy okrywa pofałdowana chusta w kolorze czerwonym. Ta najcieplejsza z barw, najsilniej wpływa na zmysły modlących się. Symbolizuje żarzące się światło i ogień, który zawsze był symbolem obecności Boga (krzew gorejący); posiada działanie oczyszczające i jest atrybutem świętości. Tak samo krzeszowska Bogarodzica, dzięki swemu wstawiennictwu u Boga, pomaga oczyścić grzeszników i prowadzić ich ku świętości. Maryja została przeniknięta Boskim ogniem, nie spala się od niego i nadal zachowuje swoją ludzką naturę, łącząc w sobie dwie sprzeczne cechy: dziewictwo i macierzyństwo. Tunika Matki Bożej jest zielona. Barwa ta oznacza świat roślinny i ludzki. Symbolizuje odrodzenie i nadzieję duchowej odnowy oraz życie wieczne. Ikona nie posiada światłocienia, gdyż wszystko na niej jest światłością zespoloną z barwą. Światłość symbolizowana jest przez złote tło, wyrażające niezniszczalność, wieczność i Boskość. Ikona przedstawia tzw. typ Hodigitria (gr. Przewodniczka, Wskazująca Drogę). Maryja swoją dłonią wskazuje na Dzieciątko i jednocześnie na swoje serce, jako źródło łaski. Taki typ ikonograficzny obrazuje dogmat wcielenia Syna Bożego w aspekcie jego Boskości. Łaciński tytuł ikony to Gratia Sanctae Mariae (Łaska Świętej Maryi). Jest on jednocześnie najstarszą (wymienioną w 1291 r.) nazwą opactwa krzeszowskiego.
Figura Chrystusa Zmartwychwstałego, Paschał oraz krzyż z czerwoną stułą pozostają przy ołtarzu do Uroczystości Zesłania Ducha Świętego włącznie! Nie należy chować wcześniej figury Chrystusa Zmartwychwstałego.
Zgodnie z zaleceniem umieszczonym w Ceremoniale liturgicznej posługi biskupów (CLPB, nr 393) dopiero w Uroczystość Zesłania Ducha Świętego po ostatniej Mszy św. należy usunąć czerwoną stułę z krzyża procesyjnego, a także usunąć z prezbiterium figurę Chrystusa Zmartwychwstałego oraz Paschał. Paschał należy umieścić przy chrzcielnicy. Zapala się go przy każdym sprawowaniu sakramentu chrztu i od niego zapala się świece nowo ochrzczonych.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.