Nad brzegiem Morza Tyberiadzkiego
po raz trzeci
Jezus spotyka swoich uczniów.
Są zniechęceni nieudanym połowem.
Przez całą noc się trudzili,
ale na próżno.
Tak jest również z nami,
Jego uczniami,
zawsze
gdy trudzimy się sami
wypływając na połów
bez Pana.
Gdy On jest z nami
- nad brzegiem naszego istnienia -
wszystko wygląda inaczej.
Zasobne w cnoty
są nasze duchowe połowy,
sieci wypełnione po brzegi
błogosławieństwem Mistrza,
który wszystko czyni prostym
i skutecznym w owocowaniu.
Pozostaje nam jedynie
rzucić się na przepadłe
w nurty wzburzonego -
przez wiatry tego świata -
morza naszej nadziei,
ale z głęboką wiarą,
że - gdy będzie trzeba -
to nasz Pan
stanie obok nas
z wyciągniętymi ramionami,
by nas pochwycić,
gdy zwątpimy
w chwili - małej wiary.
W końcu
stajemy na brzegu życia
szczęśliwi,
że czeka na nas Pan
z przygotowanym
tylko dla nas
duchowym posiłkiem.
Mamy świadomość
Jego obecności
i błogosławieństwa
na dalsze drogi życia.
Reklama
By na nie wkroczyć
z nadzieją tworzenia
nowego życia
na prawdzie
o nas samych
w kontekście pytań Mistrza
skierowanych do Piotra:
"Szymonie, synu Jana,
czy miłujesz Mnie
więcej aniżeli"
pozostali moi uczniowie?
Cóż odpowiemy
na tak postawione pytanie Mistrza,
znając własne ograniczenia,
nasze grzechy i przewinienia,
własne słabości?
Jak się porównamy
z innymi uczniami
skoro dopiero co
sami po trzykroć
zaparliśmy się Pana?
On nas jednak
nie rozlicza z grzechów,
nie pyta o motywy zdrady,
powody słabości.
On nas kocha bezinteresownie,
przebacza i nie pamięta złego,
podnosi z upadku
i uwalnia z poczucia winy,
dlatego pyta trzykrotnie
o miłość...
Na miłość Boga
człowiek może odpowiedzieć
jedynie miłością,
stąd to podwójne.... zapewnienie Piotra:
"Tak, Panie, Ty wiesz, że Cię kocham",
by w końcu powiedzieć:
"Panie, Ty wszystko wiesz,
Ty wiesz, że Cię kocham!"
Zatem Piotrze:
"Paś baranki moje...
paś owce moje!"
Jednak do czasu,
gdyż twój czas, Piotrze,
ma swoje granice:
"Gdy byłeś młody
opasywałeś się sam
i chodziłeś, gdzieś chciałeś...,
teraz inny cię opasze
i poprowadzi,
dokąd nie chcesz!"
Jednak:
"Pójdź za Mną!"
Słowa Ewangelii według św. Jana (J 4, 5-15. 19b-26. 39a. 40-42 lub dłuższa perykopa J 4, 5-42)
Jezus przybył do miasta samarytańskiego zwanego Sychar, w pobliżu pola, które dał Jakub synowi swemu, Józefowi. Było tam źródło Jakuba. Jezus zmęczony drogą siedział sobie przy źródle. Było to około szóstej godziny. Wówczas nadeszła kobieta z Samarii, aby zaczerpnąć wody. Jezus rzekł do niej: „Daj Mi pić!”. Jego uczniowie bowiem udali się przedtem do miasta, by zakupić żywności. Na to rzekła do Niego Samarytanka: „Jakżeż Ty, będąc Żydem, prosisz mnie, Samarytankę, bym Ci dała się napić?”. Żydzi bowiem i Samarytanie unikają się nawzajem. Jezus odpowiedział jej na to: „O, gdybyś znała dar Boży i wiedziała, kim jest Ten, kto ci mówi: «Daj Mi się napić», to prosiłabyś Go, a dałby ci wody żywej”. Powiedziała do Niego kobieta: „Panie, nie masz czerpaka, a studnia jest głęboka. Skądże więc weźmiesz wody żywej?
Czy Ty jesteś większy od ojca naszego, Jakuba, który dał nam tę studnię, i on sam z niej pił, i jego synowie, i jego bydło?”. W odpowiedzi na to rzekł do niej Jezus: „Każdy, kto pije tę wodę, znów będzie pragnął. Kto zaś będzie pił wodę, którą Ja mu dam, nie będzie pragnął na wieki, lecz woda, którą Ja mu dam, stanie się w nim źródłem tryskającym ku życiu wiecznemu”.
Rzekła do Niego kobieta: „Panie, daj mi tej wody, abym już nie pragnęła i nie przychodziła tu czerpać. Widzę, że jesteś prorokiem. Ojcowie nasi oddawali cześć Bogu na tej górze, a wy mówicie, że w Jerozolimie jest miejsce, gdzie należy czcić Boga”. Odpowiedział jej Jezus: „Wierz Mi, kobieto, że nadchodzi godzina, kiedy ani na tej górze, ani w Jerozolimie nie będziecie czcili Ojca. Wy czcicie to, czego nie znacie, my czcimy to, co znamy, ponieważ zbawienie bierze początek od Żydów. Nadchodzi jednak godzina, nawet już jest, kiedy to prawdziwi czciciele będą oddawać cześć Ojcu w Duchu i prawdzie, a takich to czcicieli szuka Ojciec. Bóg jest duchem; trzeba więc, by czciciele Jego oddawali Mu cześć w Duchu i prawdzie”. Rzekła do Niego kobieta: „Wiem, że przyjdzie Mesjasz, zwany Chrystusem. A kiedy On przyjdzie, objawi nam wszystko”. Powiedział do niej Jezus: „Jestem nim Ja, który z tobą mówię”. Wielu Samarytan z owego miasta zaczęło w Niego wierzyć dzięki słowu kobiety. Kiedy więc Samarytanie przybyli do Niego, prosili Go, aby u nich został. Pozostał tam zatem dwa dni. I o wiele więcej ich uwierzyło dzięki Jego słowu, a do tej kobiety mówili: „Wierzymy już nie dzięki twemu opowiadaniu, usłyszeliśmy bowiem na własne uszy i wiemy, że On prawdziwie jest Zbawicielem świata”.
Oto słowo Pańskie.
Choć ostatnie prace renowacyjne nie przyniosły oczekiwanego odkrycia, mieszkańcy Stambułu nadal wierzą, że relikwie Krzyża Świętego znajdują się pod ziemią w miejscu zwanym Çemberlitaş.
Początek życia św. Heleny, której imieniem nazwano tak wiele kaplic i kościołów, a w czasie panowania jej syna Konstantyna bito monety z jej wizerunkiem oraz tytułem „najszlachetniejszej niewiasty”, przypada na okres, w którym dominowały pogańskie kulty starożytnego Rzymu, a chrześcijanie byli masowo prześladowani.
Nowenna przed Uroczystością Najświętszej Maryi Panny Częstochowskiej trwa od 17 do 25 sierpnia przez dziewięć kolejnych dni. Na Jasnej Górze przez ten czas prowadzić nas będzie ks. Wojciech Węgrzyniak.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.