Reklama

Nietypowe bilbordy

Bilbordy dobrego przesłania

Przy kilkudziesięciu świątyniach archidiecezji warszawskiej staną wkrótce bilbordy, które będą informować o ważnych wydarzeniach w Kościele.

Niedziela warszawska 8/2006

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

W centrum Warszawy i przy trasach wylotowych

Przewiduje się, że w stolicy stanie 30 bilbordów. Najczęściej będą one usytuowane przy kościołach w centrum Warszawy oraz przy kilku parafiach znajdujących się obok tras wylotowych.
- Na razie zrobiliśmy prototyp takiego bilbordu i ustawiliśmy go przy parafii św. Wojciecha na Woli - mówi Marek Pasek-Paszkowski, prezes Centrum Duszpasterstwa Archidiecezji Warszawskiej, który koordynuje te prace. Cała kampania zostanie uruchomiona najprawdopodobniej w drugiej połowie marca.

Problemy zamiast produktów

Ta forma docierania z dobrym przesłaniem do mieszkańców Warszawy jest w Kościele nowatorska. Po raz pierwszy, jednocześnie w kilkudziesięciu punktach miasta, będzie prezentowana jedna informacja. Podana w sposób skrótowy, syntetyczny i zwracająca uwagę na jakiś ważny aspekt życia Kościoła. Oczekuje się, że kościelne bilbordy zaistnieją w systemie informacji wielkoformatowej, a ich oddziaływanie będzie duże.
Bilbordy mają się wyróżniać. Znajdą się w miejscu, gdzie do tej pory takich tablic nie umieszczano. Będą niosły diametralnie inne przesłanie niż to, które mieszkańcy Warszawy oglądają stale. Nie będzie to informacja o produktach, o sprzedaży - jak to się dzieje zazwyczaj, ale zostanie poruszony jakiś problem.
Plakaty będą wymieniane co miesiąc. - W tej chwili jeszcze trudno określić czas i tematykę kolejnych emisji - uważa prezes Pasek-Paszkowski. Z dużym prawdopodobieństwem można jednak powiedzieć, że pierwszy dotyczy rocznicy śmierci Ojca Świętego Jana Pawła II i uroczystości z tym związanych. Dobrą okazją będzie też pierwsza pielgrzymka do Polski Papieża Benedykta XVI. Zapowiada się, że w tym roku będą one dla Kościoła bardzo użyteczne.
Bilbordy będą miały 12 m. kw. powierzchni. O zmroku włączy się ich oświetlenie. Będą miały także charakterystyczne i odróżniające je od innych obramowania. Zostaną zamocowane na betonowym cokole, ale nie będą na stałe związane z gruntem. Przy pomocy dźwigu będzie można je przestawiać.

Pod patronatem Prymasa

Grafika plakatów będzie oczywiście zależna od tematyki. Do ich zaprojektowania zostaną zaproszeni profesjonalni plastycy. Rozklejaniem i przygotowaniem wydruków zajmie się firma wykonująca bilbordy. Umowa na realizacje kampanii będzie podpisana dopiero po zaakceptowaniu przez hierarchów archidiecezji warszawskiej bilbordu prototypowego.
- Wtedy też będzie znana firma wykonawcza i być może tematy reklamy - przypuszcza prezes Marek Pasek-Paszkowski.
Oczekuje się, że do akcji promowania dobrego przesłania dołączą jakieś przedsiębiorstwa. Na razie przygotowanie i budowa sieci jest finansowana z funduszy archidiecezji.
Dotychczas takie zewnętrzne przekazy kościelne były mniej skoordynowane i ograniczały się do rozwieszania plakatów np. na ścianach budowli sakralnych. Z reklamy wielkoformatowej, ale na bilbordach wykupionych od firm komercyjnych, korzystała Caritas, a w ubiegłym roku także Fundacja „Dzieło Nowego Tysiąclecia”. Dzięki takiej akcji (choć korzystano również z innych form reklamy) Fundację rozpoznawało trzy razy więcej osób, natomiast 91% Polaków przyznało, że słyszało o Dniu Papieskim.
Zespół opracowujący projekty kolejnych kampanii bilbordowych stanowią: bp Piotr Jarecki, ks. dr Andrzej Tulej - dyrektor Wydziału Duszpasterstwa Kurii Metropolitalnej Warszawskiej, ks. dr hab. Michał Janocha - wykładowca historii sztuki na UKSW, ks. dr Marcin Brzeziński - dyrektor Radia Józef, Marek Pasek-Paszkowski - prezes Centrum Duszpasterstwa Archidiecezji Warszawskiej, Jacek Chromy - dyrektor Wydawnictwa Archidiecezji Warszawskiej, Helena i Paweł Stempniak - graficy.
Akcja informacyjna będzie prowadzona pod patronatem kard. Józefa Glempa, Prymasa Polski.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2006-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Święty Bonawentura – teolog dziejów

Święty Bonawentura (Jan di Fidanza) urodził się ok. 1218 r. w Bagnoregio we Włoszech. Po ukończeniu szkoły średniej podjął studia filozoficzne na uniwersytecie w Paryżu (1242-48), gdzie studiował również teologię. Tam też, w wieku 25 lat, wstąpił do franciszkanów. Po uzyskaniu stopnia mistrza wykładał swoim współbraciom w Zakonie Braci Mniejszych filozofię i teologię. Wybrany na generała zakonu rządził mądrze i roztropnie.
CZYTAJ DALEJ

Świadectwo: 52 lata spełnionego małżeństwa. Jak to osiągnąć?

2025-07-11 20:56

[ TEMATY ]

małżeństwo

świadectwo

Grupa Proelio

Premierowy odcinek nowej kampanii Grupy Proelio "Małżeństwo jest cudem" - "52 lata spełnionego małżeństwa. Jak to osiągnąć?". Bohaterami filmu są Irena i Jerzy Grzybowscy, założyciele inicjatywy Spotkań Małżeńskich, którzy od blisko 50 lat posługują małżonkom ucząc ich dialogu.

W reportażu dzielą się wieloma cennymi radami. Warto obejrzeć i się zainspirować! Nade wszystko jest to jednak wartościowe świadectwo, pokazujące że piękna i wierna miłość na całe życie jest możliwa. Autorem filmu jest Damian Żurawski.
CZYTAJ DALEJ

Abp Kupny: Nie mogę się pogodzić się z hasłem: "Jak świat światem, nie będzie Niemiec Polakowi bratem"

2025-07-15 12:01

BP KEP

Abp Józef Kupny

Abp Józef Kupny

- Wobec przypomnianego ostatnio w debacie publicznej hasła: "Jak świat światem, nie będzie Niemiec Polakowi bratem", chciałbym w odpowiedzi przypomnieć orędzie biskupów polskich do niemieckich, które teraz woła o przypomnienie – mówi abp Józef Kupny

Metropolita wrocławski i zastępca przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski zauważa narastające napięcie stosunków polsko-niemieckich w obszarze życia społeczno-politycznego. - Padają różnego rodzaju komentarze i gorzkie słowa, które rozgrzewają opinię publiczną i pogłębiają podziały. Nie mogę się z tym pogodzić. Jako metropolita wrocławski czuję się wręcz zobowiązany, by przypomnieć, iż to właśnie z Wrocławia wyszła niesamowita iskra pojednania. Pragniemy ją kontynuować – mówi abp Kupny.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję