Sandomierz: obrady na temat duchowieństwa i zagadnień liturgicznych
Na temat wyglądu, stroju i zachowaniu duchownego oraz zagadnień liturgicznych, wystroju kościołów i kaznodziejstwie – debatowano m.in. podczas 10. posiedzenia Komisji Głównej III Synodu Diecezji Sandomierskiej, które odbyło się 30 stycznia w Sandomierzu.
W zebraniu wraz z członkami komisji uczestniczył bp Krzysztof Nitkiewicz. Ks. Witold Płaza, sekretarz generalny synodu, zreferował stan prac poszczególnych komisji tematycznych, które analizowały sugestie i postulaty zgłoszone przez dekalnalne zespoły synodalne.
Na bazie tych uwag oraz innych głosów otrzymanych z różnych środowisk, postanowiono umieścić w statutach synodu zapis odnoszący się do wyglądu i stroju kapłana wraz z przypomnieniem, że duchowni nie mogą bez zgody biskupa podejmować się wykonywania żadnych zawodów nie mających związku z duszpasterstwem ani prowadzić działalności gospodarczej.
Była również mowa o zagadnieniach liturgicznych, wystroju kościołów i kaznodziejstwie. W związku z trwającym Diecezjalnym Kongresem Eucharystycznym zastanawiano się nad możliwością opracowania szczegółowej instrukcji dotyczącej Mszy św. i kultu Najświętszego Sakramentu.
Podziel się cytatem
Dyskutowano także o wynagrodzeniu dla doradców rodzinnych oraz osób świeckich zaangażowanych w przygotowanie narzeczonych do ślubu, mając na uwadze zwyczaje istniejące w sąsiednich diecezjach.
Na zakończenie posiedzenia ustalono, że komisje tematyczne zakończą pracę nad wprowadzaniem poprawek i sugestii do końca marca 2020 r. Wtedy to statuty synodalne zostaną rozesłane do dekalnalnych zespołów synodalnych, których członkowie zostaną zaproszeni na pierwszą sesję plenarną. Obrady zaplanowano wstępnie na wrzesień 2020 r.
Uczestnicy dnia skupienia dla Diecezjalnego Zespołu Liturgicznego
Pierwszy dzień skupienia niedawno powstałego Diecezjalnego Zespołu Liturgicznego odbył się w sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Świebodzinie 24 lutego.
Spotkanie poprowadził ks. Bartosz Warwarko. Rozpoczęto Liturgią Godzin, po niej wygłoszona została konferencja ascetyczna. W programie były również: adoracja Najświętszego Sakramentu, Eucharystia, a także praca w grupach, konferencja liturgiczna i nieszpory.
Ordo Iuris niedawno informował o akcji rozpowszechniania ulotek i plakatów, w których przypomina o wypowiedziach i konkretnych działaniach Rafała Trzaskowskiego i jego politycznego zaplecza, które jawnie uderza w ochronę życia, rodzinę, wolność słowa i wyznania oraz w polską suwerenność i nasze narodowe interesy. Akcja tak rozwścieczyła Trzaskowskiego, że jego sztab zapowiedział… skierowanie sprawy do prokuratury!
Na kilka godzin przed rozpoczęciem ciszy wyborczej przed pierwszą turą wyborów prezydenckich, sztab Rafała Trzaskowskiego ogłosił, że zgłasza do prokuratury ulotkę ujawniającą prawdziwe poglądy tego kandydata, ponieważ „Ordo Iuris prowadzi kampanię kłamstw”. Przewodnicząca sztabu Trzaskowskiego Wioletta Paprocka przemilczała jednak to, że ulotka nie jest zbiorem naszych opinii i ocen, ale cytatów z wypowiedzi własnych Rafała Trzaskowskiego z podpisanych przez niego dokumentów oraz wypowiedzi i dokumentów stworzonych przez jego polityczne zaplecze.
Uczestnicy spotkania integracyjnego na Ostrowie Tumskim
Prawie 400 młodych z archidiecezji wrocławskiej z bp. Maciejem Malygą i 20 duszpasterzami będzie pielgrzymować w lipcu na Jubileusz Młodych do Rzymu i spotkanie z papieżem Leonem XIV.
Jubileusz Młodych w Rzymie, który potrwa od 28 lipca do 3 sierpnia, to część obchodów Jubileuszu Roku Świętego. Ale już w maju do Wrocławia na spotkanie integracyjne przed wspólnym pielgrzymowaniem przyjechała młodzież m.in. z Prusic, Oławy, Milicza, Sulitrowic czy Żmigrodu. Dzięki nim na Ostrowie Tumskim było bardzo młodo i radośnie – wspólne tańce, poznawanie siebie, rozmowy, a wcześniej Eucharystia pod przewodnictwem bp. Macieja Małygi.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.