Jest znanym biblistą, zwolennikiem zdrowej ekumenii i człowiekiem dialogu. To chyba najkrótsza charakterystyka metropolity wrocławskiego abp. Mariana Gołębiewskiego, który 13 listopada dołączył do grona doktorów honoris causa Papieskiego Wydziału Teologicznego we Wrocławiu
Laureat wygłosił wykład „Wiara i nauka w poszukiwaniu prawdy”, który zakończył słowami wielkiego przyrodnika, Ludwika Pasteura: „Niewielka wiedza oddala nas od Boga, ale wielka wiedza przybliża Go”.
Wygłoszenie laudacji powierzono bp. prof. Ignacemu Decowi, ordynariuszowi świdnickiemu, byłemu rektorowi PWT we Wrocławiu. Zauważył, że abp Gołębiewski ma niezwykły dar dokonywania syntez i przedstawiania trudnych problemów w klarowny, prosty sposób. W dziejach nauki, zwłaszcza filozofii i teologii, takim uzdolnieniem odznaczali się wielcy myśliciele. Patrząc zaś na działalność eklezjalną abp. Gołębiewskiego nie sposób nie zauważyć, że w Episkopacie Polski jest postrzegany on jako człowiek dialogu i zdrowej ekumenii, zwłaszcza na polu dialogu polsko-żydowskiego. Podczas spotkań i dyskusji jest zawsze wyczulony na argumenty i odczucia strony żydowskiej, a zarazem broni pozycji katolickich i polskich we wszystkich drażliwych sprawach. Arcybiskup Marian Gołębiewski jest z urzędu Wielkim Kanclerzem Papieskiego Wydziału Teologicznego we Wrocławiu. Dba o jego bazę - dodał bp Dec. To z jego inicjatywy i przy jego pomocy wyremontowano główny gmach uczelni, a także zmodernizowano uczelnianą sieć informatyczną. Uroczystość zgromadziła kwiat teologów Dolnego Śląska. Wśród zaproszonych gości byli m.in. biskup legnicki Stefan Cichy i biskupi greckokatolicki Włodzimierz Juszczak i ewangelicko-augsburski Ryszard Bogusz z Wrocławia.
Zakończenie roku szkolnego to zwykle czas podsumowań i planów na przyszłość. Ale dziś coraz trudniej mówić o przyszłości edukacji z nadzieją. Zmiany, które zachodzą, nie są reformą – są demontażem. A szkoła przestaje być miejscem kształcenia i wychowania, a staje się placówką usług społecznych bez tożsamości.
Czerwiec w szkole zawsze miał w sobie coś z ulgi – zmęczeni nauczyciele odliczają dni do wakacji, uczniowie zerkają w dzienniki z nadzieją, a rodzice pytają: czy to był dobry rok? Ten rok szkolny – 2024/2025 – dobrym nie był. Nie chodzi tylko o prace domowe, które MEN uznało za zbędne. Nie chodzi jedynie o eksperymenty z ocenianiem kształtującym czy chaos wokół edukacji „obywatelskiej”. Chodzi o coś głębszego – o „utraconą misję szkoły", która coraz bardziej traci swój wychowawczy, kulturowy i aksjologiczny fundament.
Studentka uszła z życiem, bo spóźniła się o zaledwie 10 minut na samolot z Ahmadabadu w Indiach do Londynu, który rozbił się w czwartek tuż po starcie – poinformowała w sobotę brytyjska stacja BBC. W katastrofie zginęło 241 z 242 pasażerów.
28-letnia Bhoomi Chauhan, która studiuje zarządzanie i mieszka wraz z mężem w Bristolu, pojechała do zachodnich Indii na urlop. Z powodu korków przybyła na lot powrotny do Wielkiej Brytanii niecałą godzinę przed odlotem i nie została już wpuszczona na pokład, choć bardzo o to prosiła, podkreślając, że jest ostatnią pasażerką.
Zakończenie roku szkolnego to zwykle czas podsumowań i planów na przyszłość. Ale dziś coraz trudniej mówić o przyszłości edukacji z nadzieją. Zmiany, które zachodzą, nie są reformą – są demontażem. A szkoła przestaje być miejscem kształcenia i wychowania, a staje się placówką usług społecznych bez tożsamości.
Czerwiec w szkole zawsze miał w sobie coś z ulgi – zmęczeni nauczyciele odliczają dni do wakacji, uczniowie zerkają w dzienniki z nadzieją, a rodzice pytają: czy to był dobry rok? Ten rok szkolny – 2024/2025 – dobrym nie był. Nie chodzi tylko o prace domowe, które MEN uznało za zbędne. Nie chodzi jedynie o eksperymenty z ocenianiem kształtującym czy chaos wokół edukacji „obywatelskiej”. Chodzi o coś głębszego – o „utraconą misję szkoły", która coraz bardziej traci swój wychowawczy, kulturowy i aksjologiczny fundament.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.