Reklama

Puls tygodnia

Szybko, dobrze, tanio!

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Czy Polskie znaczy gorsze? Czy Polacy przegrali w walce z zachodnimi koncernami spożywczymi? Czy w przerwie na lunch (bo już nie - obiad) musimy wybierać między hot-dogiem a cheesburgerem? Otóż okazuje się, że nie. Po trzykroć nie.

Od maja na terenie naszego województwa działa rodzima sieć handlowa "Słoneczko". Skupia ona około 40 placówek handlowych. Utworzyła ją zielonogórska hurtownia spożywcza "Vima". Wchodzących do sklepów wita czerwono-żółte, uśmiechnięte słoneczko. W ślad za " Słoneczkiem", które - jak widać - dobrze oświetliło do tej pory mało uczęszczaną drogę, poszła kolejna zielonogórska hurtownia "Delta" . Od sierpnia otworzy ona sieć "Dobrych Sklepów". Sieć ma być zielonym światłem nie tylko dla kupców, którzy bronią się przed inwazję marketów, ale także dla kupujących, by zachęcić ich do robienia codziennych zakupów "u siebie". Rodzime sieci handlowe na wzór dużych i bardzo dużych marketów wprowadzają też własną markę produktów, np. "Słoneczną dolinę", organizują szkolenia dla pracowników, akcje reklemowo-marketingowe, wprowadzają własne gazetki reklamowe. Wszystko po to, by skorzystali na tym kupcy i konsumenci.

Trzeba nam przy tym pamiętać, że handlowe tradycje Zielonej Góry sięgają dawien dawna. Być może zatem przedsiębiorczość naszych handlarzy jest nawiązaniem do tej wielowiekowej tradycji. Odeszły bowiem czasy, i mam nadzieję, że nigdy nie powrócą, gdy klientów w sklepie było więcej niż towarów na półce. To niestety rozleniwia. Teraz czas zabrać się do pracy.

O swoje walczą też rodzime restauracje, bary i różnej maści lokale gastronomiczne. Po barach mlecznych pozostały jedynie wspomnienia, a nas zewsząd zalewają budki z fast foodami. Rynek opanowały, tak jak w branży spożywczej, zachodnie koncerny. I na to znalazła się rada. Powstał bowiem pomysł krakowskiego restauratora, by przy głównych trasach przelotowych otworzyć ponad 150 punktów Szybkiego Chłopskiego Jadła. Będą przekąski (obowiązkowo małosolny ogórek), zupy, kaszanka, kluseczki...

Powyższe propozycje i pomysły to odpowiedź drobnych sklepikarzy i kupców na światowe mody współczesnego życia. Ich inicjatywy pokazują, że nasze wcale nie musi być gorsze, co więcej, może być konkurencyjne. I może dać nam - konsumentom, lepszą jakość usług i niższe ceny towarów. Czyż małe nie jest po prostu piękne?

Z Zachodu przyszła do nas dewiza "Szybko, dużo, tanio" . Być może "naszym ludziom" uda się to zmienić na "Szybko, dobrze, tanio". Jeżeli tak, to nie mamy się czego obawiać na przyszłość, a Unia Europejska nie powinna być nam straszna. Wręcz przeciwnie.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2002-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Niezbędnik Katolika miej zawsze pod ręką

Do wersji od lat istniejącej w naszej przestrzeni internetowej Niezbędnika Katolika, która każdego miesiąca inspiruje do modlitwy miliony katolików, dołączamy wersję papierową. Każdego miesiąca będziemy przygotowywać niewielki i poręczny modlitewnik, który dotrze do Państwa rąk razem z naszym tygodnikiem w ostatnią niedzielę każdego miesiąca. Dostępna jest również wersja PDF naszego Niezbędnika!

CZYTAJ DALEJ

Skarby Serca Jezusowego objawione światu: nowenna do św. Małgorzaty-Marii Alacoque

[ TEMATY ]

nowenna

św. Małgorzata Maria Alacoque

Agata Kowalska

Święta Małgorzata Maria Alacoque

Święta Małgorzata Maria Alacoque

Nowenna rozpoczyna się od dnia 5 października.

CZYTAJ DALEJ

KRRiT udzieliła koncesji satelitarnej spółce KANAŁ ZERO TV

2025-10-08 17:40

[ TEMATY ]

telewizja

telewizja

yt/kanał zero

Podczas środowego posiedzenia Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji udzieliła koncesji satelitarnej spółce KANAŁ ZERO TV. Przyjęła też uchwały w sprawie przekazania 6 spółkom mediów publicznych środków z opłat abonamentowych oraz przedłużyła 5 podmiotom koncesję na kolejne 10 lat.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji udzieliła koncesji satelitarnej spółce KANAŁ ZERO TV na rozpowszechnianie programu telewizyjnego pod nazwą „Kanał Zero TV”. Kanał Zero powstał w 2023 roku, jako kanał internetowy na platformie YouTube publikujący głównie treści polityczne i społeczne o charakterze publicystycznym. Założył go Krzysztof Stanowski, który w 2025 roku kandydował w wyborach prezydenckich. Kanał śledzi ponad 2 mln subskrybentów. Opublikowano na nim ponad 6500 filmów.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję