Rozważania nad problemami współczesnego wychowania odsyłają do antropologii i etyki, które wpisują się w nurt tradycji filozoficznej. Nie bez znaczenia jest, jaka filozofia leży u podstaw danego obrazu
człowieka. Kolejny, 10. już numer Cywilizacji pozostaje w nurcie filozofii klasycznej, której antropologia i etyka zawiera integralny obraz człowieka. Człowiek ukazany jest w swoich osobowych aktach,
jak rozumne i wolne działanie, które dokonuje się wobec prawdy o dobru. Człowiek jako istota rozumna i wolna przekształca siebie i otaczającą go rzeczywistość i jako taki jest odpowiedzialny za swoje
działania, a ostatecznie - za kształt tej rzeczywistości. Człowiek nie tylko jawi się na sposób statyczny, jako „ktoś”, lecz i na sposób dynamiczny - jako osoba działająca, by
w pełni zrealizować swoje człowieczeństwo w myśl zasady „dobro należy czynić”. Teoria cnót ukazuje człowieka w jego ludzkim - moralnym działaniu. Bez jego rozumienia nie jest możliwe
odpowiedzialne kształcenie i wychowanie człowieka.
W nurcie antropologii integralnej w 10. numerze Cywilizacji piszą m.in.: o. Mieczysław A. Krąpiec - o decyzji jako bycie moralnym, s. Zofia Zdybicka - o świętości jako spełnieniu
się osoby ludzkiej, o. F. W. Bednarski - o etyce i pedagogice, ks. S. Kowalczyk - o ładzie społecznym w ujęciu kard. Stefana Wyszyńskiego.
Ogromną popularnością cieszy się w Rzymie wystawa Caravaggio 2025. Zorganizowana z okazji Roku Jubileuszowego, ogłoszonego przez papieża Franciszka, gromadzi wielkie arcydzieła artysty, który z Rzymem związany był w swoich najbardziej burzliwych i twórczych latach. 18 lipca przypada 415. rocznica śmierci Caravaggia.
Cztery sale na parterze pięknego palazzo Barberini od 7 marca zajmują jedne z najbardziej znanych dzieł Michalangelo Merisiego, powszechnie znanego jako Caravaggio.
Archiwum Biura Prasowego Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej
Modląc się o ustanie epidemii, prośmy o wstawiennictwo św. Szymona z Lipnicy, który w XV wieku pomagał w Krakowie chorym na cholerę
W swojej posłudze duszpasterskiej kierował się miłością miłosierną.
Benedykt XVI podczas Mszy św. kanonizacyjnej, 3 czerwca 2007 r., podkreślił, że opiece św. Szymona z Lipnicy zostają zawierzeni ci, którzy „cierpią z powodu ubóstwa, choroby, osamotnienia i niesprawiedliwości społecznej”. Papież zaznaczył, że Szymon, „przepełniony miłosierną miłością, którą czerpał z Eucharystii, nie ociągał się z niesieniem pomocy chorym dotkniętym zarazą, która i jego doprowadziła do śmierci”.
Czy naprawdę chcemy budować system oświaty, w którym edukacyjny los dziecka zależy od kodu pocztowego?
Minister Edukacji (już nie Narodowej) skierowała do konsultacji projekt nowelizacji ustawy Prawo oświatowe, który zakłada m.in. możliwość łączenia klas i tworzenia zespołów szkół w związku ze spadkiem liczby uczniów. Choć celem zmian ma być dostosowanie systemu edukacji do realiów demograficznych, propozycje budzą niepokój w środowiskach lokalnych, zwłaszcza na terenach wiejskich. Czy może to oznaczać faktyczną degradację jakości nauczania i przyspieszenie procesu likwidacji małych szkół
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.