Ilość tytułów, które przysługują Maryi Matce Bożej, jest ogromna.
Chyba wszyscy mają jakiś wzgląd na Nią. Widzą w Niej Bogurodzicę,
Królowę i Matkę. To Ona wspiera, oręduje i pośredniczy. Jej Syn,
Jezus Chrystus, nic nie chce czynić wobec nas bez Niej. Jest Ona
jakimś oknem na całą ludzkość, tę historyczną, teraźniejszą i przyszłą.
Maryja jest z nami i dla nas. Jest Ona najdoskonalszym wzorem odpowiedzi,
jakiej należy udzielić Bogu. To właśnie Ona całkowicie odnajduje
swoją wolę w woli Syna Bożego, przez co dla nas jest najwspanialszą
Nauczycielką. Będąc z naszego rodu jest pierwszą i ostatnią granicą
naszego wzrastania ku Bogu. Nikt bardziej od Niej nie zbliża się
do Jezusa. Nikt bardziej od Niej nie uczestniczy w rozdawnictwie
Jego łask. W Niej jest nie tylko pełne zrozumienie tego, co należy
rozumieć, w Niej jest również pełne umiłowanie Tego, którego należy
kochać.
Tak jak Chrystus jest drogą, to Maryja stale tą drogą
idzie. Jej Syn jest prawdą, więc Ona nieustannie tę prawdę odkrywa
i rozumie. Tak jak Jezus jest życiem, tak i Ona dzięki Niemu uczestniczy
w pełni ludzkiego życia.
Maryja jest Matką dla swoich licznych dzieci. A Jej wstawiennictwo
i uczestniczenie w misji Chrystusa odkupującego ludzki świat, pozwala
określić Ją najpiękniejszą liturgią, która wielbi Boga.
John Singleton Copley, "Wniebowstąpienie Chrystusa"/commons.wikimedia.org
Przypisywana Homerowi „Odyseja” powstała w VIII w. przed Chr. Łukasz pisał kilkadziesiąt lat po zmartwychwstaniu Chrystusa. Homer w swoim geniuszu fabułę poematu zakuł w kształty heksametru. Ewangelista z Antiochii pisał wyszukaną nieco, aczkolwiek zrozumiałą prozą. „Odyseja” składa się z dwudziestu czterech części, dzieło Łukasza natomiast podzielone zostało na dwadzieścia cztery rozdziały. Ta ostatnia zbieżność to oczywiście zwykły przypadek. Nie wiadomo jednak, czy przypadkiem jest również i to, iż Łukaszowa Ewangelia rozpoczyna się i kończy w świątyni jerozolimskiej.
Podobnie jak wędrówka mitycznego Odyseusza rozpoczyna się i kończy na Itace. Homer sięgnął po znany później w literaturze greckiej motyw wędrówki cyklicznej. Akcja narracji rozpoczyna się w tym samym miejscu, w którym się kończy, jednak w toku narracji mają miejsce wydarzenia, które całkowicie odmieniają sytuację początkową. Pierwsza scena dzieła Łukasza to modlitwa Zachariasza w świątyni, podczas której otrzymuje on zapowiedź narodzin poprzednika Chrystusa. Ostatnia scena Ewangelii to modlitwa uczniów Chrystusa, również w świątyni, już po Jego zmartwychwstaniu: „z wielką radością wrócili do Jerozolimy, gdzie stale przebywali w świątyni wielbiąc i błogosławiąc Boga” (Łk 24,52-53).
Maj i czerwiec to miesiąc personalnych zmian wśród duchownych. Przedstawiamy bieżące zmiany księży proboszczów i wikariuszy w poszczególnych diecezjach.
Biskupi w swoich diecezjach kierują poszczególnych księży na nowe parafie.
Wybitny poeta, autor ponad pięćdziesięciu tomów poezji, serdeczny człowiek, świetny kaznodzieja, na którego kazania do kościoła wizytek przychodziły tłumy ks. Jan Twardowski urodził się 1 czerwca 1915 w Warszawie. W życiu - mówił ks. Twardowski - najważniejsze jest samo życie. A zaraz potem miłość.
Tuż obok gwarnego Krakowskiego Przedmieścia, w głębi ogrodu na terenie klasztoru Sióstr Wizytek w drewnianej kapelanii mieszkał ksiądz Jan Twardowski. To było ważne miejsce w Warszawie. Przez lata ks. Jan miał zwyczaj, że o godzinie trzeciej po południu siadał w przedsionku zakrystii kościoła Wizytek i czekał na tych, którzy chcieli z nim porozmawiać.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.