Reklama

Misterium Męki Pańskiej w Czerwińsku

Niedziela Ogólnopolska 7/2005

Archiwum

Scena z Misterium Męki Pańskiej

Scena z Misterium Męki Pańskiej

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Jak każdego roku, w Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Czerwińsku nad Wisłą w okresie Wielkiego Postu wystawiane jest Misterium Męki Pańskiej.
Należy ono do najsłynniejszych polskich misteriów pasyjnych. Tekst tego misterium napisał salezjanin - ks. dr Franciszek Harazim (1885-1941). Muzyka do tego dramatu jest dziełem ks. dr. Antoniego Hlonda (1884-1963), również salezjanina, wybitnego kompozytora, zasłużonego przede wszystkim na polu muzyki kościelnej, podpisującego swoje dzieła pseudonimem „Antoni Chlondowski”. Po raz pierwszy Misterium Męki Pańskiej Harazima - Chlondowskiego zostało wystawione 8 marca 1931 r. w Krakowie. W klasztorze czerwińskim wystawiono je pierwszy raz w 1949 r.
Pięcioaktowe misterium, rozpoczynające się od sceny na Górze Oliwnej, w inscenizacji czerwińskiej zostało poszerzone o prolog, który przenosi akcję do Wieczernika. Ukazuje on najważniejsze wydarzenia z Ostatniej Wieczerzy, bezpośrednio poprzedzające Mękę Chrystusa i nierozerwalnie z nią związane.
Wykonawcami misterium są nowicjusze salezjańscy oraz młodzież. Organizacją misterium zajmuje się Ośrodek Młodzieżowo-Powołaniowy „Emaus”.
Niniejszym pragniemy serdecznie zaprosić do przeżycia wraz z nami Misterium Męki Chrystusa, które niewątpliwie jest doskonałą okazją dobrego przygotowania się do świąt paschalnych.
Pielgrzymi przybywający na Misterium Męki Pańskiej mają również okazję uczestniczyć w Eucharystii celebrowanej w sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia. Ojciec Święty Jan Paweł II, ogłaszając ten rok Rokiem Eucharystii, zaprasza nas wszystkich do głębszego przeżywania spotkania z Jezusem Eucharystycznym. Dlatego zachęcamy gorąco, aby dopełnieniem przeżyć związanych z Misterium Męki Pańskiej był moment uczestnictwa we Mszy św.
Misterium wystawiane jest w każdą sobotę i niedzielę Wielkiego Postu. Cena karty wstępu - 10 zł. Wszelkich informacji udziela oraz zgłoszenia przyjmuje:

Ks. Sławomir Piotrkowski
tel. (0-24) 231-51-52
tel. kom. 0-692-010-859
ul. Klasztorna 23
09-150 Czerwińsk nad Wisłą

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2005-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Nie tylko mamy podziwiać św. Rodzinę, ale ją naśladować

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Grzegorz Słowikowski

Rozważania do Ewangelii Mt 1, 1-16.18-23.

8 września, święto Narodzenia Najświętszej Maryi Panny
CZYTAJ DALEJ

Maryja przemówiła w Gietrzwałdzie

Niedziela Ogólnopolska 34/2022, str. 20-21

[ TEMATY ]

Gietrzwałd

sanktuariummaryjne.pl

Łaskami słynący obraz Matki Bożej w Gietrzwałdzie

Łaskami słynący obraz Matki Bożej w Gietrzwałdzie

W Lourdes Matka Boża objawiła się osiemnaście razy, w Fatimie – sześć. W Gietrzwałdzie w ciągu niespełna 3 miesięcy ok. 160 razy.

W niewielkiej miejscowości Gietrzwałd, leżącej kilkanaście kilometrów na południowy zachód od Olsztyna, w czerwcu 1877 r. pojawiła się Piękna Pani, która wkrótce przedstawiła się jako Maryja Niepokalanie Poczęta.
CZYTAJ DALEJ

Łódź: Na początek nowego sezonu artystycznego

2025-09-08 17:51

[ TEMATY ]

archdiecezja łódzka

Piotr Drzewiecki

Pod hasłem „Opera Łódź Opener” odbyła się dwudniowa inauguracja nowego sezonu artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi.

W sobotni wieczór zatytułowany „Włoska gala operowa” zabrzmiały najsłynniejsze arie operowe z półwyspu Apenińskiego, w wykonanu solistów teatru. Z kolei niedzielny rodzinny piknik przed teatrem wypełniły warsztaty plastyczne, „Opera na poduchach”, zabawy z kołem fortuny, teatralne przebieranki i koncerty dziecięcych chórów oraz pokazy taneczne uczniów szkoły baletowej. Koncert „Łódź Opera Opener”, czyli spotkanie z największymi arcydziełami opery włoskiej i słynnymi pieśniami neapolitańskimi otworzył nowy sezon artystyczny Teatru Wielkiego. Było to spotkanie z arcydziełami opery włoskiej oraz słynnymi pieśniami neapolitańskimi. Zabrzmiały m.in. uwertura do „Wilhelma Tella” i cavatina Figara Rossiniego, arie i chóry Verdiego („La donna è mobile”, Chór Niewolników, Marsz triumfalny), fragmenty z oper Pucciniego („Cyganeria”, „Tosca”, „Turandot”) z finałową arią „Nessun dorma”. Drugą część koncertu stanowiły popularne włoskie pieśni – „Chitarra Romana”, „Torna a Surriento”, „O sole mio”. Wykonali je znakomici soliści: Adam Sobierajski, Małgorzata Trojanowska, Patrycja Krzeszowska-Kubit, Agnieszka Makówka, Hanna Okońska, Arek Anyszka, Dominik Sutowicz oraz Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi. Koncertem zadyrygowali Rafał Janiak i Marcin Mirowski.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję