Jest to pomoc zarówno dla przygotowujących się do posługi katechetycznej, jak i nauczycieli religii. Wydanie to zostało poszerzone i uzupełnione o aktualne zagadnienia związane ze zmieniającą się sytuacją m. in. w polskim systemie oświaty. Uzupełnienia spowodowane były także sytuacją związaną z pandemią i zdalnym nauczaniem, a także wydaniem nowych dokumentów katechetycznych, zarówno w Kościele powszechnym (Dyrektorium o katechizacji), jak i w Polsce (podstawa programowa i program katechezy). Katecheci otrzymali w tej publikacji wiele propozycji nowych metod, które w znacznym stopniu mogą ubogacić i urozmaicić ich warsztat pracy i posłużyć jeszcze skuteczniejszemu przekazowi wiedzy religijnej.
- W szkole trzeba przekazywać wiedzę religijną, należy mieć jednak świadomość, że ostatecznie służy ona kształtowaniu wiary, a ta przejawia się w określonych postawach religijnych. Każdy temat służy bowiem kształtowaniu jakiegoś elementu wiary i jej przejawu – podkreśla autor, zaznaczając, że katecheci powinni sobie to wziąć do serca, bo w przeciwnym razie będą rzeczywiście „uczyć religii” czyli przekazywać wiedzę religijną, która uczniom może się wydać do niczego niepotrzebna.
Ks. dr Marek Korgul to kapłan diecezji świdnickiej, jest wikariuszem biskupim ds. katechezy i wykładowcą katechetyki w świdnickim seminarium, jest konsultorem w Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski.
Inauguracja I Synodu Diecezji Świdnickiej, katedra świdnicka, 18 maja 2024 r.
Mija dokładnie rok od dnia, w którym 18 maja 2024 roku, w świdnickiej katedrze, uroczyście zainaugurowano I Synod Diecezji Świdnickiej. To dobry moment, by podziękować Panu Bogu i ludziom, a także podsumować, co wydarzyło się przez ostatnie dwanaście miesięcy.
Synod od chwili otwarcia, nabierał rozpędu. W parafiach proboszczowie powoływali zespoły synodalne, a komisje rozpoczęły prace według wcześniej ustalonego harmonogramu. W centrum refleksji znalazły się dwa kluczowe tematy: Kościół jako wspólnota Ludu Bożego oraz ewangelizacja – podstawowe zadanie powierzone Kościołowi przez Chrystusa.
Gdy w 1994 roku we Wrocławiu Marek Łoś zakładał pierwsze zajęcia językowe, nikt nie przypuszczał, że zrodzona z pasji i prostych wartości inicjatywa stanie się międzynarodową siecią z 150 oddziałami w Polsce, 1500 nauczycielami i ponad 200 000 uczniów na świecie. Dziś Moose uczy w domach, online i w salkach dydaktycznych, współpracuje z Watykanem i działa w kilkunastu krajach. A sam Łoś, choć żyje między Polską, Włochami i Brazylią, zawsze powtarza, że w sercu pozostaje Polakiem.
W czasach, gdy sukces kojarzy się z rozgłosem i autopromocją, są ludzie, którzy wybierają inną drogę – pokory, pracy i prostych wartości. Do nich należy Marek Łoś, założyciel Moose Centrum Języków Obcych, poliglota, nauczyciel i wizjoner. Z małej inicjatywy we Wrocławiu zbudował markę, która dziś ma 150 oddziałów w Polsce, 1500 nauczycieli i ponad 200 000 uczniów na świecie.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.