Dokument umiera w TVP. Taka teza red. Małgorzaty Piwowar pojawiła się 11 marca na łamach „Rzeczpospolitej”. Rzecznik Prasowy TVP trudną sytuację w firmie tłumaczy kryzysem: „Jednak nawet w obliczu ostrego kryzysu trudno porównywać skalę produkcji dokumentu w TVP z pojedynczymi - choć sprawnie nagłaśnianymi - produkcjami stacji komercyjnych” - napisał w liście do redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej” Stanisław Wojtera.
Polskie Radio także narzeka na kryzys. „Niestety, nasza sytuacja finansowa z roku na rok się pogarsza - napisał w sprawozdaniu z wykorzystania wpływów abonamentowych prezes Zarządu Polskiego Radia Jarosław Hasiński. - Związane jest to przede wszystkim z niekorzystną tendencją dotyczącą wpływów abonamentowych. Jeszcze pięć lat temu Polskie Radio rocznie otrzymywało o ponad 30 mln więcej. Dodatkowo kryzys w 2009 r. odbił się na przychodach reklamowych, które spadły o blisko 30 proc. Mimo to Polskie Radio bez uszczerbku dla swoich słuchaczy nadal realizowało wszystkie tzw. zadania misyjne”.
Internet staje się coraz popularniejszy. 83-letni kard. Carlo Maria Martini korzysta na co dzień z Internetu, zagląda do Wikipedii, otrzymuje i wysyła e-maile. Mówi o tym sam emerytowany arcybiskup Mediolanu w wywiadzie dla dziennika przemysłowców „Il Sole-24 Ore”. Rozmowa dotyczy właśnie nowych mediów. Kardynał przyznaje, że cieszy się z nich i ufa, że są pomostem między ludźmi. - Mogą być źle wykorzystywane, ale cel, jakim jest porozumienie, jest piękny - stwierdza włoski purpurat.
Pomóż w rozwoju naszego portalu