Reklama

Savoir-vivre

E-mailowy savoir-vivre

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Zasady rządzące korespondencją elektroniczną są w 90 proc. takie jak zasady korespondencji papierowej. Należy zatem e-mail zacząć w taki sam sposób jak tradycyjny list, a więc od słów np. „Szanowny Panie”, po których stawiamy przecinek (nie zaczynamy więc e-maila np. od słów „Dzień dobry”).
Tekst naszej korespondencji zaczynamy dwie linijki niżej. Po zakończeniu listu piszemy: „Z wyrazami szacunku” i podpisujemy się pełnym imieniem i nazwiskiem.
W liście elektronicznym nie musimy umieszczać daty, ponieważ wyświetla się ona automatycznie.
Czcionka listu powinna być odpowiedniej wielkości (np. 14) i w oficjalnej korespondencji nie powinna być zbyt udziwniona. Układ graficzny powinien być taki jak w korespondencji papierowej.
Wysyłając korespondencję oficjalną, pamiętajmy, żeby nie robić tego z adresów „niepoważnych” (np. elzunia@wp.pl czy glupijasio@wp.pl).
Jeśli chcemy wyróżnić jakieś zdanie, nie stosujemy dużych liter, lecz wytłuszczamy słowa lub podkreślamy.
Trzeba pamiętać, że seria następujących po sobie e-maili może być wymianą zdań lub wymianą korespondencji. W tym pierwszym przypadku jeden e-mail może zawierać np. wyłącznie pytanie, a drugi może być sporządzony przez naciśnięcie przycisku „Odpowiedz” i zawierać, pod tym pytaniem, odpowiedź na nie. Gdy jednak piszemy list, nie wolno nam stosować funkcji „Odpowiedz” w taki sposób, by pod naszym listem był list, który otrzymaliśmy (i wiele innych poprzednich listów). W takim przypadku e-mail powinien zawierać wyłącznie nasz list.
Trzeba pamiętać o tym, że dziś e-maile często traktuje się tak jak korespondencję papierową, a zatem jako swego rodzaju dokumenty.

www.savoir-vivre.com.pl

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2012-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Hiszpania: Caritas pomogła znaleźć pracę 70 tys. bezrobotnym w 2023 roku

2024-04-26 19:05

[ TEMATY ]

Caritas

bezrobotni

Hiszpania

Adobe.Stock.pl

W 2023 roku Caritas pomogła 70 tys. bezrobotnych znaleźć zatrudnienie, wynika z szacunków kierownictwa tej organizacji. Zgodnie z jej danymi w ubiegłym roku Caritas na rozwijanie programów wsparcia zatrudnienia wydała 136,8 mln euro, czyli o 16,4 proc. więcej w porównaniu z rokiem poprzednim.

Dyrekcja organizacji sprecyzowała, że z kwoty ten ponad 100 tys. euro zostało przeznaczonych na rozwój inicjatyw w ramach tzw. ekonomii społecznej. Działania te polegały przede wszystkim na prowadzeniu szkoleń zawodowych służących usamodzielnieniu się na rynku pracy, w tym podjęciu aktywności zawodowej na podstawie samozatrudnienia.

CZYTAJ DALEJ

Prawdziwy cytat "GW"

2024-04-27 17:54

MW

15 kwietnia, a jeszcze wcześniej w wydaniu papierowym “Niedzieli Wrocławskiej” ukazał się artykuł krytykujący pomysły ustaw o liberalizacji aborcji. W artykule została zawarta wypowiedź wrocławskiego lekarza, która po decyzji naszej redakcji, została zacytowana anonimowo.

CZYTAJ DALEJ

Jak udzielić pasterskiego wsparcia

2024-04-27 12:45

[ TEMATY ]

warsztaty

Świebodzin

Zielona Góra

Gorzów Wielkopolski

dekanalny ojciec duchowny

Archiwum organizatora

Warsztaty dla dekanalnych ojców duchownych

Warsztaty dla dekanalnych ojców duchownych

W sobotę 27 kwietnia w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Świebodzinie odbyły się warsztaty dla dekanalnych ojców duchownych, które poprowadził ks. dr Dariusz Wołczecki. Tematem ćwiczeń było, jak rozmawiać, żeby się spotkać relacyjnie i udzielić pasterskiego wsparcia.

Dekanalny ojciec duchowny jest kapłanem wybranym przez biskupa diecezjalnego spośród księży posługujących w dekanacie, który troszczy się o odpowiedni poziom życia duchowego kapłanów. Spotkanie rozpoczęło się wspólną modlitwą brewiarzową i wzajemnym podzieleniem się dylematami i radościami płynącymi z posługi dekanalnego ojca duchownego.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję